У центрі Києва з'явився маршрут для незрячих [ Редагувати ]
Маршрут для незрячих з'явився біля метро "Кловська" у Києві. Таку доріжку у столиці облаштували вперше. Хоча про неї люди з вадами зору просили майже 6 років. Докладніше - далі у сюжеті.
У Києві з'явився перший маршрут для незрячих. Його виклали з тактильної плитки, яка з'єднує метро "Кловська" та будівлю Українського товариства сліпих. Щодня тут проходять десятки людей з вадами зору. Серед них і Петро. Чоловіку доводиться долати цей шлях кілька разів на тиждень. Каже, з тактильно-направлюваною плиткою знаходити дорогу легше. Втім, її правильне прокладання міська влада недопрацювала.
"От зараз підійти до метро, тут два розриви. То що є доріжка що немає, бо є розрив. Людина знову змушена йти і шукати по бровці, по бордюру шукати те місце, де кінчається доріжка. Тростиною найти можна, але в хорошу погоду. Але якщо буде, скажем, осінь - піде дощ, нанесе піску і грязі - доріжка зрівняється. Вона буде завуальована саме під гряззю", - говорить Петро, інвалід 1 групи зору.
В Українському товаристві сліпих розповідають, з проханням про прокладення маршруту у Печерському районі до міської влади зверталися ще 2013. Проте, майже півсотні звернень протягом 6 років - ігнорували.
"Зараз в місті Києві дуже мало тактильно-напрявляючих доріжок і це нас трошки гнітить. Цю, де найбільш потреба є ми добиваємося 6 років. Все впирається в кошти. Ми навіть цю доріжку просили, щоб її проложили у 2 плитки шириною, але на жаль нам сказали в Шляховому управлінні, що в них немає коштів і чекайте мол ще років 6. А ви розумієте, ходити ж потрібно щоденно", - говорить Михайло Новосецький, заступник голови Українського товариства сліпих.
Згідно з меморандумом, який минулоріч уклали КП ШЕУ та УТОС, - керівництво Київавтодору запевняє, усі заплановані роботи із прокладення доріжки - виконані.
"Я знав, що були звернення. Але я працюю в цьому підприємсті 2 роки. За ці 2 роки, фактично, ми цю доріжку і створили. Планові роботи передбачали 1 тактильну плитку, тому зроблена поки що одна, якщо буде потрібно, невистачати, я думаю, що ми до цього питання повернемося", - говорить Юрій Дорошенко,начальник КП ШЕУ Печерського району.
Подібних маршрутів для незрячих у столиці суттєво не вистачає. Адже містом, люди з вадами зору, можуть пересуватися лише із супровідником. Втім, у Київавтодорі переконують, що згодом доріжок із тактильно-направлюваної плитки стане більше. А поки, нею облаштовують всі пішохідні переходи.