Сміла на Черкащині залишилася без державної субвенції на ремонт доріг - Сергій Рудик [ Редагувати ]
Сміла на Черкащині залишилася без державної субвенції на ремонт доріг. Попри те, що траси там - чи не найгірші в області. Самотужки відновити дороги місто не спроможне. Чи є вихід? - дізнавалися наші кореспонденти.
Сміла вже не перший рік вражає водіїв з усієї України своїми дорогами. Через місто пролягають дві траси державного значення, але їхати ними наважуються лише відчайдухи.
Це - в'їзд у Смілу з боку Кропивницького. У такому стані ділянка вже третій рік. Місцями ями по пів-метра, - розповідає пан Олексій. Чоловік - переселенець зі сходу, каже, таких доріг навіть у прифронтовій зоні немає.
"Мені оцим, мабуть, краще на велосипеді їхати, ніж машинам їхать. Я можу об'їхати, це ж взагалі дуже погано", - говорить Олексій Марещенко, житель села Білозір'я.
Пенсіонер розповідає про інший в'їзд у Смілу - з боку Умані. Торік трасу відремонтували державним коштом. Витратили майже 25 мільйонів гривень, дорогу в бік Кропивницького зобов'язали полагодити місцеву владу. Рішення дивне, каже нардеп Сергій Рудик, бо - дорога державна.
"Це велика проблема для міста яке зараз перебуває у вкрай складному фінансовому становищі. Якщо десь якусь другорядну дорогу по статусу можна відремонтувати за мільйон чи за півтора - то тут мільйон - півтора нічого не дасть. Порахували, що потрібно 15 мільйонів гривень".
Гроші на ремонт Сміла сподівалася отримати з державного бюджету - і нардеп, і міські чиновники не раз зверталися з цим проханням до шляховиків і в обласну адміністрацію. Цього року на ремонт місцевих доріг Черкащини з Києва повинно надійти майже 500 мільйонів гривень.
Сергій Рудик показує перелік населених пунктів, на які мають витратити ці гроші. Але Смілу обласні чиновники у список не внесли.
"По закону, принцип поділу - яку дорогу робити - мало би стосуватися протяжності доріг, або, принаймні, кількості населення. Але поясніть мені - 68 тисяч населення живе в Смілі - на дороги місцевого значення виділено 0 цілих, 0 десятих гривень, Лисянка - містечко 7.800 - майже 6 мільйонів", - говорить Сергій Рудик, народний депутат України.
Пояснити чому так сталося, у керівника профільного департаменту обласної адміністрації часу сьогодні не знайшлося.
"Я сьогодні не міг би з вами зустрітись. У мене немає часу сьогодні. Тільки після 9-го. Я буду зараз заходить на прийом в кабінет, я не можу говорити", - стверджує Сергій Чубань, директор Департаменту інфраструктури, розвитку та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення Черкаської ОДА.
Часу виправити ситуацію у Сміли теж майже не залишилося, - запевняє нардеп. Незабаром черкаське подання на ремонт місцевих доріг має розглянути бюджетний комітет Верховної Ради.
Сергій Рудик каже - на засіданні він наполягатиме виділити райцентру 15 мільйонів на ремонт траси.