У США стартувало масштабне розслідування аварій літаків Boeing [ Редагувати ]
За "справу Boeing" взялося ФБР. Після другої поспіль катастрофи 737-ї моделі «Макс» і заборони на експлуатацію цих літаків по всьому світу, у США стартувало масштабне розслідування. Що шукають? І чому стурбовані Сенат і навіть Пентагон? Дмитро Анопченко з'ясував, чому сталися трагедії.
Дві авіакатастрофи за останні півроку, які забрали життя 346 людей. Американські ЗМІ сьогодні пишуть - усе через жадібність. Мовляв, двигуни нового Boeing споживали надто багато палива, компанія встановила на цій моделі потужніші й ефективніші, але через їхній розмір не змогла закріпити на старому місці, тож винесла далі до носової частини. В результаті літак почав у польоті "задирати носа".
Щоб із цим впоратися, компанія Boeing вирішила встановити комп'ютерну програму, яка запускалася непомітно для екіпажу! До катастрофи в Індонезії про неї не знали ані технічні служби, ані перші особи авіакомпаній, ані самі пілоти, які через це не впоралися з керуванням, погубивши і лайнери, і пасажирів.
Навіщо така секретність? Адже якби екіпажі лайнерів, що розбилися, знали про програму, могли б просто вимкнути її й продовжувати політ. Одна з версій: Boeing нібито не хотів витрачати гроші й час на сертифікацію, тому схитрував. Чи відповідає це дійсності, зараз і з'ясовують.
Тепер оголошено - за справу візьметься ФБР. Це свідчить про те, що справа серйозна. Власне розслідування проводить міністерство транспорту США, і навіть Конгрес занепокоївся. 27 березня сенатський транспортний комітет проведе слухання, де свідчення під присягою попросять дати і американських чиновників, і топ-менеджерів самого Boeing . Уже зараз компанії доведеться витратити близько трьох мільярдів доларів на компенсації родичам загиблих, ще кілька мільярдів роздати авіакомпаніям по всьому світу, чиї літаки простоюють через заборону на польоти 737 Max. Але якщо з'ясується, що справа тут не в недбалості, можливі і судові процеси, і кримінальні справи. Скандал і в Пентагоні: там почали внутрішнє розслідування. Щоб з'ясувати, чи лобіював нинішній в.о. міністра інтереси Boeing.
Найнеприємніше в цій історії, що вибору немає. Замінити небезпечні Boeing авіакомпанії при всьому бажанні не зможуть. Єдиний серйозний конкурент, Airbus, завантажений замовленнями на кілька років наперед. Отже, коли скандал вщухне й заборони обережно знімуть, замінивши програмне забезпечення і залишивши ту саму конструкцію, знову доведеться піднімати в небо сумнозвісну модель 737 Max.