Змагання яхтсменів-аматорів: у Києві пройшла традиційна регата [ Редагувати ]
Традиційна регата пройшла у Києві. За срібний кубок змагалися 9 команд яхтсменів-аматорів. Ловила вітер і наша Ірина Баглай.
"Дівчулі рейсінг тім" - єдина у столичному яхт-клубі жіноча команда. 5 років тому далеких від яхтингу дівчат займатись цим спортом професійно надихнула прогулянка річкою під вітрилами.
"Наша вся жизнь распланирована под расписание соревнования парус спорт".
П'ять років регулярних тренувань дали результат. У 17 спортсменки вже вибороли срібний кубок київського яхт-клубу. Але на лаврах слави почивати не збираються.
"Працюєш на результат, хочеш бути в лідерах", - говорить Світлана.
Найголовніше - впіймати вітер, кажуть уже досвічені яхтсменки.
"Наибольшее испытание психологическое, потому что когда есть ветер должен работать над техникой прилагать много усилий, а когда нет ветра надо терпеть, чисто женское - ждать , что в полном безветрии будет порыв, дождаться его оптимальной позиции".
"Я впереди первая принимаю ветер, ставим третий парус когда надо поднять, настроить и перебрасывать, когда поворачиваем", - говорить Оксана.
У фінальний день регати для яхтсменів непрості погодні умови.
"Нестійкий нестабільний вітер, він буде заходити то з півдня на захід, то назад на південь. Дуже важко поставити дистанцію плюс течія плюс багато катерів на воді", - говорить Богдан, інструктор вітрильної школи Київського гоночного яхт-клубу.
У Кубку-2019 беруть участь 9 команд. І на поблажливість - чекати не варто.
"Когда показываешь результат к тебе относятся как к сильному сопернику и эта тема мы девочки не проходит".
А от безвітряна погода може зіграти на руку саме команді дівчат. У минулі вихідні саме завдяки їй вони відірвалися від усіх суперниць і перемогли в "Ледіз інтернешнл регаті".
"Если ветра нет, мы в выигрышной позиции потому что нас четверо и мы легкие, когда ент ветра желательно, чтоб масса на яхте была меньше, чтоб мы шли быстро", - говорить Оксана
За змаганнями на воді спостерігають судді. Їхнє завдання - визначити, чи були порушення, які виявляють самі учасники. На це достатньо, каже суддя, трьох секунд. Кожен рух суворо регламентовано в товстелезній книзі правил.
"У нас правила - если какая-то из яхт нарушила правила по отношению к другой яхте та подает протест поднимая красный флаг и эта яхта, которая нарушила должна сделать один оборот 360 градусов", - говорить Сергій Щербаков, суддя національної категорії з вітрильного спорту.
Бувають і серйозні зіткнення, коли доводиться, як і в дорожніх аваріях, викликати страховиків. А от щоб яхта перекинулась - це нереально, хоч би як не нахилилася.
"Неможливо, вона важить близько 1300 кг, надводна частина 550 і підводний кіль 700 кграмовий, вона працює, як ванька-встанька вона назад повертає всю силу паруса, який кладе до води", - говорить Богдан, інструктор вітрильної школи Київського гоночного яхтклубу.
Переможцями цього року стали фаворити змагань - команда Лютерівський селінг.
"Они всегда были в тройке. Это их четвертое участие и я думаю, что это очень заслужено, что они на первом месте они много тренируются", - говорить Анастасія Гафенко, головний суддя Кубка яхтклубу-2019.
Назву саме цієї команди вже всьоме буде вигравіювано на срібному Кубку клубу.