В Києві презентували військовий літак українського виробництва АН-178 [ Редагувати ]
Перший військовий літак українського виробництва презентували в столиці. АН-178 виготовили на заводі "Антонов". Напередодні його показали пресі та зробили "викатку" для проведення випробувань. Усе бачила Ірина Розова.
Востаннє двері цього ангара столичного заводу "Антонов" відкривалися п'ять років тому. Та за кілька хвилин на випробування викотять перший військово-транспортний літак українського виробництва АН-178 100-Р(П).
Ірина Розова, кореспондентка:
Традицію розбити пляшку шампанського перед викаткою літака заклав засновник підприємства Олег Антонов. Сам конструктор вперше розбив пляшку ще в п'ятдесятих, коли завод представив літак АН-8.
Цей залізний красень із "сім'ї Антонових" - почали проєктувати десять років тому. Перший екземпляр викотили 2015 року. Але випробування літака так і не завершили. Аж доки у 2019 році роботу над проєктом не відновили. І перше, що зробили конструктори - це повністю змінили "начинку" літака. Деталі російського виробництва замінили на українські, європейські й американські.
Сергій Бичков, генеральний директор ДП "Антонов":
Первый самолет такого изготовления, конструктивного, аэродинамического управления. Такого самолета в данном классе еще не было на этой нашей территории, поэтому он потребует тщательного, очень надежного проведения испытаний по всем параметрам.
Літак не просто модернізували, а відновили його серійне виробництво! І вже є охочі придбати такі машини. Три літаки замовило Міністерство оборони України. Два з них, щоправда, ще недобудованих - сьогодні вже показали журналістам.
Юрій Гусєв, генеральний директор "Укроборонпрому":
Будівництво цих трьох літаків підняло цілу галузь, багато суміжних підприємств - близько тридцяти працює над реалізацією цього важливого контракту. І я переконаний в майбутніх контрактах.
Вантажність літака - 18 тонн. Він може перевозити військову техніку та людей. А ще, на відміну від своєї попередньої версії - десантувати спецтехніку та парашутистів. На заводі-виробнику обіцяють - від цього літака почалася нова українська авіаційна ера.
Олександр Завітневич, голова Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки:
Держава витрачає кошти на нові борти і на нові літаки, ця робота продовжується.
А от імені АН-178 100Р так і не отримав. Ще у 2015 році керівництво заводу оголосило народне голосування за назву для літака. Більшість вибрали варіанти "Степан Бандера", "Кіборг", "Дельфін" і "Богдан". Та у концерні з остаточним варіантом ще не визначилися.