На Харківщині триває ремонт прифронтових доріг [ Редагувати ]
Дороги, які дають можливість оперативних поставок на фронт, від яких залежить швидкість евакуації поранених бійців та цивільних. Зараз капітальні ремонти доріг у державі не проводять, можливі лише поточні. Як вдається лагодити прифронтові артерії - про це в сюжеті Світлани Шекери.
Однією смугою мчать автівки. На іншій – дорожній каток утрамбовує свіжий шар асфальту.
Це рокадна дорога вздовж лінії фронту. Нею доправляють військові вантажі, вивозять поранених, місцеві виїжджають в евакуацію. Іншого шляху нема. Щоби відновити покриття, на двох вузеньких смугах доводиться тіснитися всім: і автівкам, і ремонтникам.
Михайло Богатир, заступник начальника з експлуатаційного утримання та безпеки автомобільних доріг Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській обл.:
Неможливо тут перекрити рух, тому ще ця дорога конче необхідна як для військової логістики, так і для громадян, ми тут працюємо під прикриттям, іде реверсний рух, є регулювальники.
Дорожники зосереджено, шар за шаром, укладають асфальт.
Денис Котов, робочий:
– Що ви контролюєте зараз? – Слої й ширину. – Скільки тут буде слоїв? – 10. – Міцно буде триматися? – 2-3 роки. А може і довше.
І ретельно заміряють.
Віталій Кононенко, майстер:
Це міряється ширина дороги при укладці асфальтобетонної суміші. Коли катають наші катки, вони її уплотняють, вона трошки розтягується. Щоб воно відповідало нормі, паспорту цієї дороги. Щоб не було менше чи не було більше.
Саме ця ділянка потребувала якнайшвидшого ремонту. Після аномальної спеки вантажівки вибили таку колію, що легковики вже не могли проїхати. Тож тепер дорогу, яка не була розрахована на такі навантаження, ще й посилять.
Максим Кононенко, керівник Харківського філіалу компанії "Славдорстрой":
Щоб воно довго протрималось, ми як підрядники частково посилюємо шар основи, тому що ці дороги будувалися ще за далеких часів, коли навантаження на ось було нижче. Додатково, так, зараз ми робимо укладку асфальтобетонної суміші 10 см, і додатково ще укладали 12 см, робили свого роду скелет, який посилює дорожній одяг.
Щодня дорожники закачують тут більше як триста тонн асфальту. Його везуть з Краматорська за 75 км, ближче заводів немає – закрилися через бойові дії. Робітники працюють п’ятий день. Закінчують ділянку на кілометр. Квапляться, бо осінній день короткий. Щойно сутеніє, швидко їдуть, адже світло ліхтаря – одразу провокує ворога. Та й вдень постійно позирають на небо.
Світлана Шекера, кореспондентка:
Дорожники на постійному зв’язку із військовими. Тільки-но в небі з’являються ворожі дрони-розвідники, роботи припиняються.
Відрихтована ділянка завдовжки в кілометр обійшлася в 15 мільйонів гривень. Підрядники роблять її без авансів, бо розплатитися з ними Службі відновлення нічим.
Михайло Богатир, заступник начальника з експлуатаційного утримання та безпеки автомобільних доріг Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській обл.:
Підрядник на свій страх, риск, вкладає свої обігові кошти з розрахунку на те, що надалі з ними розрахуються, тому зараз підрядник вийшов без ніякого авансу, без нічого вийшов. За минулий зимовий період ми ще не розрахувалися з усіма підрядниками, і очікуємо зараз від держави допомоги, щоб можна було розрахуватися за минулі роки.
Попереду зима. І дороги треба буде доглядати: чистити й посипати. Це також робитимуть підрядники. І знову – власним коштом, а далі чекатимуть, доки держава з ними розрахується.