Пані здавала в багаж [ Редагувати ]

Пані здавала в багаж Диван, Чемодан, Саквояж, Картину, Торбину, Картонку і невеличку болонку. Якби героїня відомого вірша Самуїла Маршака здавала такий багаж сьогодні в аеропорту Бориспіль, то песик точно би долетів до пункту призначення, як, власне, Диван, Картина, Торбина і Картонка… А ось щодо вмісту Чемодана і Саквояжа – у цієї пасажирки могли би виникнути серйозні проблеми.
На офіційному сайті аеропорту немає порад на кшталт: що робити, якщо не дорахувалися своїх речей? Натомість тут чітко сказано: при пошкодженні чи забрудненні валізи звертайтеся до представників авіакомпанії. От, скажімо, ці молоді кіпріоти прилетіли з Ларнаки і не можуть знайти відеокамеру, яку поклали у валізу.
- Хлопець, здається, загубив свою відеокамеру. Принаймні, тут її немає.
- Так, я намагаюся пересвідчитися в цьому…
Подібне трапляється в багатьох аеропортах світу. В українському Борисполі - аж надто часто і, зазвичай, безкарно. Представник авіакомпанії, скориставшись послугами якої кіпріоти недорахувалися камери, розводить руками:
Сергій Куций, речник авіакомпанії "Аеросвіт": "Ми зафіксували спалах цієї проблеми десь приблизно з весни 2007 року".
- Я думаю, что масштабы очень большие, они потрошат ну просто со страшной силой…
Відчути все це на власній шкірі - це точно про нього, парламентарія Ігоря Шкірю. Майже рік тому дружина депутата не дорахувалася коштовних речей у кожній з чотирьох валіз, що прилетіли з Лос-Анджелеса. Загалом на суму - 14 тисяч доларів США. Коштовні речі зникали з багажу пасажирів і до цього, але порядок вперше почали наводити лише після того, як обікрали родину парламентарія - до того ж члена комітету з транспорту. Чиновники від авіації створили міжвідомчу комісію і почали перевірки. Результати роботи - констатація проблеми і метушня у Борисполі.
" … Випадки крадіжок особистих речей пасажирів носять несистематичний характер, але в них задіяні працівники різних підрозділів…Статистичні дані про випадки втрати частини вмісту багажу не відповідають дійсності та занижені…". З Акту по підсумкам роботи Міжвідомчої комісії з перевірки збереження багажу пасажирів в ДП МА "Бориспіль"…" березень 2007 року
Комісія з’ясувала - речі крадуть, здебільшого, на вильоті. Загалом, пасажира, в якого є що взяти, "ведуть" всі ланки: спочатку таксі - потім стійка реєстрації - за тим транспортерна стрічка в закритій зоні - там же перевірка на безпеку - потім доставка до літака - і, зрештою, завантаження валіз у багажний відсік. Остання ланка - черево лайнера - найслабша в ланцюгу. Мертва зона. Бо саме тут немає жодних камер спостереження. Вантажники - один на один із валізами. І з власним сумлінням.
Сергій Гомболевський, заступник директора наземного обслуговування ДПМА "Бориспіль": "Грузчик, который работает с материальными ценностями, только он может, теоретически, залезть в этот багаж…".
Але для тих, чия робота - вантажити чуже майно, аргумент єдиний: не піймав - то й не кажи, що злодій.
"Нет, - Багаж? - Нет. - Точно? – Точно…"
Вони, немов дружина Цезаря, мають бути поза підозрами. Але, виявилося, - серед них чимало судимих. Про все це написав ревізорам Олександр Франчук, колишній начальник служби наземного обслуговування аеропорту.
"… отсутствие желания навести порядок в службе и на предприятии в целом, у руководства отсутствовало. Сделанная по моей инициативе спецпроверка показала, что около 20 грузчиков имеют судимости (у некоторых даже по две)… " підпис А.І.Франчук
За словами Олександра Франчука, вантажники частіше лише виконавці. Точна наводка - в якій валізі що коштовне - надходить від інших. Тих, хто розуміється на сучасних інтроскопах: рентгенівські апарати чітко виявляють не тільки заборонену вибухівку і зброю, але й гроші, прикраси, побутову техніку тощо.
Ігор Шкіря, народний депутат, член комітету ВР з питань транспорту та зв‘язку: "Есть уже даже теневой рынок таких украденных вещей и есть уже даже теневой каталожный заказ. Едет более-менее подходящий клиент. Есть система, как моргнуть, как его чемодан отвести в сторону. Даже нам рассказывали, когда мы серьёзно занимались этим вопросом, как можно, я держу сумку, ты становишься напротив камеры, и эту сумку убрали, эту переложили, целый спрут…".
Сергій Гомболевський, заступник директора з наземного обслуговування ДПМА "Бориспіль": "Багажной мафии однозначно в "Борисполе" нет, и я могу это утверждать. И это подтверждено комиссией, которая работала у нас год назад. Факты есть, выявляются, соответственно в установленном порядке согласно законодательству человек представляется на увольнение. За последний, 2007-й год семь человек уволены по утрате доверия. Я могу сказать, что единичные случаи, которые имеют место…"
За останні півроку тут звільнили сімох несумлінних вантажників. Заяв про крадіжки надійшло понад сім сотень (!). За ними порушено близько ста сім-десяти кримінальних справ.
Микола Клименко, заступник начальника лінійного відділу МВС у ДПМА "Бориспіль": "… Кількість заяв громадян про факти крадіжок їх майна збільшилася вдвічі порівняно з аналогічним періодом минулого року…".
Відповідатиме за зниклі речі, звісно ж, авіакомпанія. Це вона бере на себе зобов‘язання за збереження багажу пасажирів. В аеропортів – зобов’язань жодних. Авіакомпанія, на підставі придбаного квитка, компенсує втрату речей - по 20 доларів за кожен кілограм, згідно з міжнародними нормами.
Сергій Куций, речник авіакомпанії "Аеросвіт": "Летіла пасажирка з Нью-Йорка до Києва. Заявила про зникнення з багажу ноутбука - персонального комп’ютера - і деяких інших речей. Пасажирка отримала 570 доларів компенсації. "
Художниця з вадами слуху Галина Інгула вперше вирішила вибити гроші не тільки з авіакомпанії, але і з аеропорту. Їхні компанії судові засідання ігнорують - і у позові вже фігурує сума відшкодування не сто, як було, а триста тисяч гривень. Восени 2006-го картини Галини так і не доїхали до першої своєї закордонної виставки.
Галина Інгула, художниця: "Коли прилетіли у Париж 3 великих картини не знайшли. Я дуже здивована була. В чужій країні. Говорити і так не можу. Мама телефонувала у Бориспіль до тата. Він шукав там. Але нам все відповідали: шукаємо, шукаємо…"
Після двох місяців пошуків полотна таки знайшли. Після чималого скандалу у пресі.
Наталія Заєць, адвокат Галини Інгули: "… Була спроба викрасти картини. Деякі факти свідчать про це. По-перше вони знали, що везеться цінна річ. Весь багаж запакований, не зважаючи на це, нас змусили його розпакувати, їх роздивились і відставили у бік…"
Поки аеропорт Бориспіль жодного разу не сплатив достойної компенсацію за поневіряння пасажирів. А відтак рецепт від крадіжок багажу лише один: все бодай більш-менш цінне брати з собою в літак. А те, що здаєте - міцніше запакувати.