Електрокари вирушили з Києва автопробігом по Європі [ Редагувати ]

Вдарити автопробігом по бензинових авто. На таке здатні лише електрокари. У Києві стартував міжнародний марафон електромобілів. Участь у ньому взяли 30 машин. 4 екіпажі - українські.
Машини змагатимуться різні. Ціна деяких - понад 100 тисяч євро. Наші кореспонденти проводжали учасників і розкажуть, куди ж прямує автопробіг.
Щороку новий маршрут. Щоразу - нова точка відліку. Цього разу стартують з Києва. Для України такий автопробіг новина. Незмінним у цих змаганнях є лише фініш у Монте-Карло.
3 тисячі кілометрів, 10 країн Європи та 17 міст. План марафону амбітний. В Україні перша зупинка в Бучі, далі Рівне та Львів.
"Мета марафону популяризувати електричні машини і все що рухається силою електрики. Багато міст організовують розумні заходи де люди показують, що знають про нові рішення", - говорить Юрій Тамм, директор Electric Marathon.
Привернути увагу до нестачі зарядних станцій для електрокарів ще одна мета марафону. В Україні їх лише сорок. Для порівняння у півтора мільйонній Естонії - сто шістдесят три! А загалом в Європі - півтори тисячі.
Цю гонку супроводжуватимуть мобільні трейлери, які водночас можуть підживити - до 10 електромобілів. Хлопці з Одеси самостійно "прокачали" Запорожець. Стверджують - може проїхати без підзарядки - 400км.
"Ми переробили машину за 1 місяць. Принципово шукали машину , зроблену в Україні, яка повинна символізувати Україну, в якій є інноваційні розробок", - говорить Сергій Велчев, учасник електромарафону.
Найдорожча та найсучасніша машина у естонців. Це остання модель Тесли. Заряд тримає 500 кілометрів. Команда потурбувалася і про пальне для себе.
"Їхали з Естонії сюди 2000 км. Були моменти дещо які. Але ми тут", - говорить Юрій Прулманн, учасник марафону.
Такі авто - не всім по кишені. Проте економія - вражає. Ціна на зарядку електромобіля - скандально низька - 7 гривен ьна 100 кілометрів.
"Це інша філософія, це філософія переміщення з тайм менеджментом. Ми зупиняємося, працюємо в кав'ярнях, отримуємо безкоштовну зарядку в більшості випадків", - говорить Олександр Кравцов, співзасновник руху Electrocars.
А це саморобний "Електро 2". Він їхатиме лише до Бучі. Свою першу машину господар зібрав ще у 90-х. Тоді, каже, суспільство було ще не готове до них.
"Минуло 20 років, акумулятори з'явилися більш сучасні і тепер можна робити такі які не підведуть в дорозі", - говорить Валентин Гербштейн, автор машини.
Урочистий старт автопробігу від міського голови. Віталій Кличко навіть проїхався на одному з електромобілів.
Попри ідеологію змагань першою стартує бензинова машина. Вона встановлює еталонний час, на який мають рівнятися учасники перегонів. Завершиться цей марафон за шість днів.