Художник розмалював літак АН-24 в аеропорту "Київ" [ Редагувати ]
У аеропорту "Київ" з'явився арт-літак. АН-24, який не літає з кінця 80-х, розписав грузинський художник Автанділ Гургенідзе. На площі перед терміналом відбулося офіційне відкриття пам'ятника.
Лайнер мав стати звичайним брухтом, та працівникам аеропорту вдалося врятувати ветерана. Докладніше - у сюжеті Альони Завори.
Цей АН-24 народився майже півстоліття тому на заводі "Антонова". Він прожив цікаве і насичене життя: перевіз мільйони пасажирів, провів у небі понад 17 тисяч годин. Наприкінці 80-х лайнер пішов на пенсію. І в повітря більше не здіймався.
Разом з іншими крилатими ветеранами чекав, поки його відправлять у брухт. Але в аеропорті "Київ" вирішили подарувати йому ще одне життя за особливі заслуги.
"Літак, вироблений в Україні. Сконструйований в Україні, то гріх було його не поставили. АН-24 пов'язаний з нашим аеропортом, бо вперше свій політ він здійснив саме з нашого аеропорту, виконуючи рейс Київ-Херсон. Це було в 1973 році", - розповідає керівник прес-служби аеропорту "Київ" Галина Богданенко.
Зі старого пасажирського лайнера зробили своєрідний пам’ятник. Художник із Грузії Автанділ Гургенідзе перетворив літак на витвір мистецтва. Два тижні він чаклував над залізним птахом. Фарбу і лаки - а пішло їх загалом 170 літрів - він наносив вручну.
"Просто забирався як альпініст на дах, ходив по крилах, все це було, насправді, не зовсім безпечно, тому що, це все-таки літак. Але він працював без страховок, без якихось спеціальних приладів", - каже арт-менеджер Ніна Бурневич.
Літак вже встановили на площі перед терміналом. Перехожі зупиняються. Фотографуються.
"Я здивувався. Мені сподобалося. Об'єкт дуже цікавий. Сам проект красиво розмальований і привертає увагу для пасажирів і для прилітають до Києва це буде дуже цікаво", - впевнений киянин Микола.
Навесні у людей з’явиться можливість ще й потрапити всередину. Там облаштують галерею. І проводитимуть в ній виставки, перфоманси та презентації.
"Ідея арт-літак народилася 2 роки тому, але весь час щось не складалося. Проект досить складний, задіяно дуже багато людей як авіаційних, так і не авіаційних. Це потрібно було підготувати майданчик. Не просто поставити його на газон, а потрібно було підготувати майданчик, зробити проект, викликати будівельників, залити бетонні основи, поставити стійки, розрахувати навантаження", - розповідає керівник прес-служби аеропорту "Київ" Галина Богданенко.