На українсько-словацькому кордоні не пропускають далекобійників із Росії [ Редагувати ]

Черги на українсько-словацькому кордоні. Там більше доби стоять десятки російських вантажівок. Чому фури не пускають до Європи, з'ясовували наші кореспонденти.
Українсько-словацький кордон, пункт пропуску "Ужгород". На під’їзді до нього - кілометрова черга, здебільшого вантажівки із російськими номерами.
Водії кажуть: більшість перетинають кордон тут уперше, зазвичай возили товар в країни ЄС через Польщу. На цьому тижні фури почали завертати назад.
"Тому що вирішують питання Росія-Польща з приводу дозволів, не можуть домовитися між собою про видачу дозволів. Тому нас пустили тут їхати, в об'їзд Польщі", - пояснив далекобійник з Росії Андрій Станкевич.
Йдеться про дозволи на в'їзд вантажівок - їх Росія і Польща узгоджують щорічно, щоб експортувати свої товари. На 2016 рік іще не домовилися.
З 1 лютого російським фурам заборонений в'їзд до Польщі. Та й зі в'їздом через словацький кордон, перетинаючи Україну, теж поки що не надто усе складається. Далекобійники стоять вже майже добу.
"У вівторок з ранку я переходив кордон Білорусь-Україна та на даний момент я тільки тут. Спокійно нормально проїжджали, правда Закарпатті - хабарники, дай гривню, дай дві, і їдь далі", - розповів далекобійник з Росії Микола.
Зазвичай перетнути кордон тут можна за кілька годин, говорить український далекобійник Михайло. Він їздить з України в Голландію через пункт пропуску "Ужгород" щомісяця.
"Стою із 8-ї години вечора вчорашнього дня. Бувало таке, шо заїжджав зразу на кордон. Усі чекають і ми чекаємо", - розповів далекобійник Михайло.
Митниця працює в посиленому режимі. За останню добу тут оформили двісті фур, коли як правило їх біля 60. Кількість працівників збільшили. Але, кажуть, активізуватися мають і словацькі колеги.
"Словацька сторона має інструкцію проходження кордону і оформлення подобного вантажного транспорту від 20 до 30 хвилин. Чому? Це обов'язкове сканування цього транспорту. Мав учора розмову з головою митного управління щодо можливості використання з їхньої сторони другого сканеру, вони вже його поставили", - пояснив начальник Закарпатської митниці Володимир Колесников.
Однак другий сканер ситуацію навряд чи врятує. Закарпатські активісти вже вийшли на акцію протесту: вони без перерви ходять пішохідним переходом на трасі Київ-Чоп, за селом Нижні Ворота, і не допускають російські фури до пункту пропуску.
Від української влади вимагають офіційно заборонити проїзд російських вантажівок територією України. Інакше, кажуть, блокування траси буде безстроковим.