Дистанційна освіта в Україні: як учні та вчителі опановують новий формат уроків [ Редагувати ]
Навчання через монітор - до кінця локдауну. У МОЗ проти того, аби діти йшли в школу раніше, ніж 25 січня. Напередодні столичний мер Віталій Кличко заявив, що він хоче, аби учні молодших класів повернулися за парти вже наступного тижня. Та уряд на це добро не дає. Тож і школярі, і студенти навчатимуться онлайн.
А от як віртуальні уроки зробити максимально комфортними і для дітей, і для їхніх батьків?
Софія - восьмикласниця. У переході на дистанційне бачить самі плюси. Каже: і поспати є час, і свої справи зробити. Ще й уроки коротші за звичайні, а іноді й ті - зривають.
Софія Луцкова, учениця 8 класу:
Зашел мальчик какой-то неизвестный на уроке геометрии и начал материться. И все ж начинают ги-ги-ги, ха-ха-ха. Учительница говорит: "так, хто це там?". Починає якось його видалять, а він не видаляється. Зірвав нам урок і уроку не було.
А от про мінуси такого навчання нам розповідає вже мама Софії. Головна проблема - інформації мало, а завдань багато, ще й здавати їх треба в короткі терміни.
Надія Луцкова, мама Софії:
Для меня мало плюсов. Большая проблема со связью. Заданий много на почту приходит, задания приходят там "класс-румы", "зумы", "вайберы", на все эти "телеграммы". Все это в общем собрать - ну, честно сказать, мы - взрослые, нам это проблематично.
За словами психологині, така кількість завдань часто може спричиняти стрес у дітей. Щоб цього уникнути, обов'язково радить відпочивати. Та оскільки вчаться вдома, то кордони між "класною роботою" та домашнім відпочинком стираються. Тому підказала спеціальну техніку.
Анна Нікольська, педагог-психолог:
Наприклад, це може бути певний куточок у кімнаті, де я тільки працюю. Я тут не відпочиваю, не їм - тут я навчаюся. Як тільки ми закінчили навчання, ми з цього куточка виходимо і проводимо час по всьому іншому будинку, але не в цьому куточку. Якщо немає навіть такої можливості, то це має бути одяг. Якщо я вдягаю піджак, то зараз я працюю, навчаюся. Коли я знімаю піджак, моє навчання або робота завершилися.
Таку ж систему радить застосовувати і вчителям - з початком дистанційного навчання роботи у них додалося. Проте, порівняно з попереднім локдауном, - є зміни на краще.
Оксана Запорожець, вчитель фізики ЗОШ №57:
Звичайно, ми вдосконалюємося. Наприклад, я шукаю більше освітянських порталів, різних сайтів. Тому що я вчитель фізики, а на наших уроках потрібно демонструвати природні явища, технічні процеси. Під час офлайн навчання це було легко. А під час онлайн (було у березні) - ще важкувато.
В Міністерстві освіти переконані: дистанційне навчання стає ефективнішим. А от метод самостійної роботи учня, який досі використовують деякі вчителі - не прийнятний.
Юрій Кононенко, начальник головного управління шкільної освіти Міністерства освіти і науки України:
Чи може вчитель просто давати завдання, нічого нікому не пояснювати, а вимагати від дітей, щоб вони все робили самостійно - то звичайно це не є правильним. Тобто, вчитель повинен зробити так, щоб навчальний матеріал, який, відповідно до навчальної програми, треба засвоїти, - він був належним чином засвоєний.
Учитель може обирати спосіб викладання на свій розсуд. Головне, щоб він був ефективним, - кажуть у МОН. Та якщо вас не влаштовують такі методи - звертатися необхідно до директора школи, бо саме він відповідальний за організацію роботи навчального закладу.