Українська "Тесла": студенти Східноукраїнського університету створили унікальний електромобіль [ Редагувати ]
На Луганщині студенти й викладачі Східноукраїнського національного університету імені Даля винайшли унікальний електромобіль: машина важить 800 кілограмів, має склопластиковий кузов, оснащена електродвигуном та сонячними батареями.
Знайомтеся - це Єва! Перший український електрокар.
Це наша Єва. Це така символічна назва, але це абревіатура - "Електроваген".
Єва вперше їде вулицями свого рідного міста - Сєверодонецька. Автомобіль розробили тут, у лабораторіях і майстернях Східноукраїнського університету імені Володимира Даля.
За полтора года наша машина превратилась из нарисованной на бумаге вот в такой реальный автомобиль.
Наразі Єва - це тільки концепт електромобіля. Тобто його робоча версія. Може рухатися зі швидкістю 80 кілометрів на годину, запас ходу 100 кілометрів. Ясна погода додасть ще 300 - завдяки енергії сонячних батарей. Втім, творці електрокару переконані: машину можна вдосконалити, і вона не поступатиметься відомим зарубіжним моделям. А за окремими параметрами навіть їх випереджатиме.
Зрозуміло, що у нас менші можливості, менші фінансові потужності, ніж у великих закордонних корпорацій, але рівень розробки, те що вона доведена до промислового зразка - це просто вражає, і не тільки мене.
Електромобіль має рамну конструкцію. Кузов виготовлений зі склопластику. Міцний полімер, що не вимагає лакування та не іржавіє. Це здешевить вартість авто. Сонячні панелі на даху й можливість встановлення додаткової електробатареї. Це збільшить пробіг до п'яти сотень кілометрів на одній зарядці. Машина об'ємна. Водій і четверо пасажирів. Розробники запатентували ще й унікальну систему безпеки. Втілили усе на ентузіазмі студентів і науковців.
Ольга Поркуян, ректорка Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля:
Люди витрачали просто свій час і свої ресурси для того, щоб зробити цю модель. Ми не сплачували заробітну плату тим, хто на станках зробив там якісь деталі. Тобто це все за рахунок власних резервів.
Віталій Міллер - аспірант університету, живе у Німеччині, працює для концерну BMW. Каже, такі розробки там цінують більше, ніж в Україні.
Віталій Міллер, аспірант Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля:
На данном этапе это экспериментальный образец, чтобы показать людям и общественности, как ми видим и как можно сделать недорогой и качественный электромобиль.
І творці Єви плекають надію, що їхня електромобільна "дівчинка" не шукатиме іноземних концернів, а послугує українцям.
Ольга Поркуян, ректорка Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля:
Ми б хотіли, щоб саме тут було якесь виробництво, яке б дало нашим місцевим мешканцям робочі місця і стало поштовхом до розвитку різних галузей промисловості нашого регіону.