На Рівненщині аматорський вертоліт здійнявся в небо [ Редагувати ]
На Рівненщині аматори-винахідники сконструювали та виготовили вертоліт. Після тривалих випробувань - апарат здійнявся в небо. Який на вигляд інженерний винахід та на що він спроможний - дізнавалася Сніжана Сидорук.
Ось так, на власній автівці Олександр Войтович вивозить свій винахід. У причепі - змайстрований власноруч гелікоптер.
Олександр Войтович, конструктор:
Двигун взятий з автомобіля "Хонда Цивік" об'ємом 1,5 потужністю до ста кінських сил. Редуктор: основа - "Форд Сіера", з головної передачі - "Форд Сіера". Вал опорний, з пів вісі зроблений - з "Зіла", лісовоза звичайного.
Це диво техніки - втілення дитячої мрії, каже Олександр. Він ще з дитинства хотів піднятися в небо. Тепер йому - 39, і зробити це він може на власному вертольоті.
Володимир Войтович, конструктор (батько):
Літак менш складна машина, чим гелікоптер В літаку двигун на взльоті працює тільки на максимальних обертах, а в гелікоптері двигун працює постійно на одних і тих самих обертах.
До авіації чоловіки не мають жодного стосунку. Олександр працює інженером на Рівненській атомній електростанції. А допомагав йому батько. Теж інженер. Каркас зробили з дюралю - більш міцного сплаву алюмінію. Якісь деталі купили, якість виточили самі на верстаті. Справжні у вертольоті - лише лопаті.
Це вертоліт радянський. Вони в стандарті ідуть шість метрів, а тут три метри, обрізано.
Найдовша відстань, яку пролетів Олександр, - пів кілометра. У небо здійнявся поки на сім метрів.
Баку бензину вистачає на годину льоту. Та стільки часу пілот літати ще не наважувався.
Переживаєш, щоб не було ніяких відмов, тому що небо не пробачає помилок.
Випробовують гелікоптер лише в полі за селищем. Захопленню авіатора-аматора сусіди тільки дивуються.
Людмила, жителька Рафалівки:
Всі в захваті, бо ні в кого такого нема, а в Рафалівці вже є.
Власний гелікоптер - задоволення не з дешевих. Конструктори кажуть, на витрачені гроші можна було б придбати автомобіль. Та це нецікаво.