На Прикарпатті провели фінальний етап навчання для дівчат-будівельниць [ Редагувати ]
Підготовка до співбесід, написання резюме, опанування фінансової грамотності та відпрацювання навичок публічних виступів. Таку навчальну програму опанували 30 учениць закладів профтеху. Фінальний етап відбувається в Івано-Франківську. Чому серед учасниць лише дівчата? Та для чого такі вміння майбутнім спеціалістам у сфері будівництва? Про все далі в сюжеті.
У майстернях Івано-Франківського будівельного ліцею замість занять професійна фотосесія. У ролі моделей - майже тридцять учениць - майбутні штукатурниці, плиточниці, сантехніки та електрики…
У робі та з інструментами позує перед обʼєктивом Іванна. Вона приїхала з Київщини. У Броварському професійному ліцеї навчається за кількома спеціальностями - на маляра, монтажника гіпсокартонних конструкцій та лицювальника-плиточника. Згадує, як ще школяркою допомагала робити ремонт рідним, і так захопилася, що вирішила стати професіоналом.
Іванна Пінчук, учениця Броварського професійного ліцею:
В Україні у нас зараз дуже багато будівництва, і це дуже затребувана професія, і добре заробити можна, і взагалі роботи багато.
З будівельною сферою хоче пов'язати життя і Єлизавета з Дніпра. Дівчина опановує фах столяра-будівельника та монтажника.
Єлизавета Гузієнко, учениця Дніпровського вищого училища будівництва:
Багато хто казав, що це не жіноча професія зовсім, це треба працювати руками, а дівчата до цього не звикли, але мені подобається.
Всі дівчата - учасниці програми українсько-швейцарського проєкту EdUP. Його запустили в час війни для розвитку і підтримки професійно-технічної освіти в Україні. Участь беруть двадцять дев’ять закладів з різних областей. Попри те, що будівельні професії традиційно вважають "чоловічими", серед учнів щороку більшає дівчат.
Вікторія Рудик, керівниця напрямку "Організаційний розвиток закладів профосвіти":
Це може бути складне середовище для дівчат, і є потреба в розвитку м'яких навичок: креативності, лідерства, організаційні навички для того, щоб потім коли вони виходять на цей ринок праці, вони не відчували проблем у співпраці із хлопцями.
Щоб дівчатам було легше влаштуватися на роботу представники EdUP торік запустили для них спеціальне навчання. Офлайн-тренінги поєднували з дистанційними курсами.
Тарас Танигін, тренер проєкту:
Ми показували життя із різних сторін комунікації, як спілкуватися, як проходити співбесіди, що таке підприємництво, як запустити свій бізнес - різні напрямки, які їм можуть знадобитися. У них постійно були тренування по самопрезентації.
Єлизавета Гузієнко, учениця Дніпровського вищого училища будівництва:
Тут навчають складати резюме, презентувати себе, самопрезентація, потім на роботу йти, а ти нічого не знаєш, навіть резюме складати. Це дуже потрібно, вирішила: все, це мені потрібно. У мене після цих тренінгів піднялася гордість за свою професію.
Тренінги проводили не лише для здобувачок освіти, але й педагогів. Вони вже помічають успіхи своїх підопічних.
Олена Пащенко, керівниця центру професійної кар'єри Дніпровського вищого училища будівництва:
Дівчата стали більш впевнені в собі, у них після п'яти років карантинів, потім війна - у них, у дітей, не дуже гарні навички спілкування і соціалізації. А цей проєкт допомагає.
Оксана Шамка, вихователька гуртожитку Броварського професійного ліцею:
Людина, яка шукає роботу, вона повинна прийти до роботодавця і себе презентувати. Що я вмію, і це треба правильно сказати. І цей проєкт навчає цього, щоб правильно себе подати.
На Прикарпатті триває фінальний етап навчальної програми. Зроблені світлини учениці зможуть використати для створення портфоліо, а в останній день тренінгу ще й зроблять публічний виступ, де презентують себе потенційним роботодавцям.