Нова тактика бою: як танкісти відточують майстерність на Leopard [ Редагувати ]
Хід війни змінюється, а відтак потрібно змінювати й підходи. Влучності стрільби та маневровості на легендарних німецьких "Леопардах" відточують танкісти 44 ОМБр. Екіпажі вже мають бойовий досвід. Тримали лінію фронту на Харківщині. Знищували там вогневі позиції окупантів за лічені хвилини. Тепер вчаться маневровості та роботі у танкових взводах.
Про тонкощі навчання на німецьких машинах - репортаж Олени Мендалюк.
З першого пострілу - ціль уражено. Танкісти 44-ї окремої механізованої бригади відпрацьовують навички стрільби з "Леопардів", і практично кожен екіпаж має бойовий досвід. Військовик за позивним "Смайлик" під час звільнення Київщини був артилеристом, піхотинцем боронив землі Донеччини. Там його двічі поранили.
Позивний "Смайлик" - танкіст 44-ї ОМБр:
Перше поранення я отримав, коли БМП з танком працювали по наших позиціях. Снаряд потрапляє над нами в дерево, і осколком рикошетить в нас, а друге поранення получив вже за Вугледаром, за спину прилетів ВОГ.
Після одужання став танкістом і воював уже на Харківщині.
Позивний "Смайлик" - танкіст 44-ї ОМБр:
Як машина виїжджає, то її зараз за пару кілометрів до позиції можуть спалити. ФПВ-дрони починають атакувати. У противника немає одного, їх одразу йде рій. Може 5-6-7, по-різному.
Ворожі безпілотники неабияк ускладнюють роботу танкістів - розповідають вояки. Тому на виконання бойового завдання мають лічені хвилини.
Позивний "Смайлик" - танкіст 44-ї ОМБр:
Чим скоріше відпрацюєш, тим тобі краще. Ми як виїжджали, відпрацьовували, то нам 2 хвилин вистачало, щоб відстріляти 12 снарядів і поїхати.
Боєць за позивним "Лев" в екіпажі водій-механік. Каже, що відповідає за життя хлопців, а тому мусить привезти додому кожного живим.
Позивний "Лев", водій-механік 44-ї ОМБр:
Головне - мені потрібно хлопців завести, зробити свою роботу, знищити ворога і привези хлопців додому.
У цивільному житті працював водієм. Зізнається: у кермуванні закордонною технікою немає нічого складного, головне – догляд.
Позивний "Лев", водій-механік 44-ї ОМБр:
Як водій я ходжу до техніки кожен день. Особливо в таку пору, от зараз морози, техніка вже старенька, акумулятори вже теж. Треба її заводити, прогрівати. Якщо не будеш цього робити, то у будь-який час скажуть зараз їхати, а вона не заводиться, і все - це буде винен механік.
Валерій - навідник. Бойового досвіду роботи саме на "Леопарді" ще немає. До великої війни служив за контрактом, але працював з технікою радянського зразка.
Валерій – навідник 44-ї ОМБр:
У 64 сложнее попасть, там же не электронника. Там и прицел хуже, намного хуже. Есть свои плюсы, есть свои минусы. Но этот лучше танк. По стрельбе намного лучше танк.
Позивний "Тюр" - командир танка, командир взводу 44-ї ОМБр:
Дистанція у нас була 2 100, але кучність була дуже хороша. Якщо взяти по метражу, то кожні 20 метрів лягали снаряди.
Командир танка показує успішну роботу екіпажу на Харківщині. Розповідає: позицію ворога знищили однією бойовою машиною, виїжджати кількома небезпечно. Бо наша техніка – ціль номер один для ворога.
Позивний "Тюр" - командир танка, командир взводу 44-ї ОМБр:
Якщо виїжджає дві машини, то це вже дуже ризиковано, хіба якщо гарні РЕБи стоять, які глушать сигнали ФПВ, "Мавіків", то можна працювати й вдвох, і в парі, і взводом.
Але подеколи доводиться ризикувати й працювати по російських цілях одразу кількома бойовими машинами. Щоби мінімізувати небезпеку, і триває вишкіл. Відпрацьовують роботу двох екіпажів із закритих позицій.
Позивний "Грива" - командир танкової роти 44-ї ОМБр:
Це дуже багато інформації має обробляти командир. Ми його вчимо обробляти цю інформацію правильно і дуже швидко приймати рішення. Найголовніше - швидко прийняти рішення, рішення може бути не правильним, але воно має бути прийнято.
І кожен рух на полі бою має насамперед зберегти життя.