"Дія" чутиме: яких нових послуг варто чекати [ Редагувати ]
"Дія" - мобільний застосунок, що став причиною справжньої цифрової революції, додаток, яким користуються 70% українців, відзначає своє п'ятиріччя! Завдяки інноваційному продукту мільйони українців мають можливість отримати понад сотню різних державних послуг, не відвідуючи при цьому жодного відомства. Та попри вже наявну величезну кількість послуг у "Дії", команда розробників не планує зупинятися на досягнутому. Які найцікавіші новинки чекатимуть на українців в "Дії" вже цього року - з'ясовував Євген Бригар.
ID-картка, закордонний паспорт, посвідчення водія, код, свідоцтво про шлюб і навіть диплом! Зазвичай, ці документи люди по всьому світу зберігають десь у себе вдома в окремій теці… Утім, ми вже кілька років можемо тримати всі найважливіші папери напохваті 24/7. Сьогодні у вашому мобільному телефоні доступні 28 документів та близько трьох десятків різних сервісів.
Багато, але невдовзі функціонал "Дії" істотно розшириться! То що ще може додатися в застосунок, у якому, здається, є вже все необхідне? Дізнаємося про це у команди "Дії".
Розробка одного з найбільших застосунків України та цифровізація державних послуг відбувається ось у цьому затишному офісі. Уся команда із піднесеним настроєм! Адже знають: вони створюють неймовірно важливий продукт.
Михайло Федоров, міністр цифрової трансформації України:
Цифрові документи - це вже стало нашою традицією українською. Всі говорять: а можна в "Дії" показати? Це стало новою такою попкультурою.
За 5 років функціонування "Дії", кількість її користувачів сягнула позначки у понад 22 мільйони. А з впровадженням нових функцій їхня кількість щоразу лише збільшується - кажуть розробники.
Одне з нововведень, на які команда "Дії" чекає чи не найбільше, це сервіс "Дія.Картка". Ідея її створення з'явилася після того, як держава почала запускати все більше програм виплат коштів громадянам. Під кожну, наприклад, "Нацкешбек", "єПідтримка", на дітей чи ветеранський спорт, українці мали відкривати все нові й нові банківські картки. "Дія.Картка" значно спростить цей процес.
Андрій Гриценюк, заступник генерального директора з питань розробки та інновацій ДП "Дія":
Це нова і не побоюсь цього слова революційна технологія, яка дозволяє оформити картку в улюбленому банку один раз. І після цього дуже зручно, як це у "Дії" зазвичай у пару кліків. У такому випадку тобі не треба ходити оформлювати нові картки й плутатися між ними, якою розрахуватися. Це все система повністю робить автоматично, і це максимально зручно для людини.
Серед важливих новацій у майбутньому - і ті, що направлені на боротьбу із корупційною складовою. А це, зокрема, послуги, пов'язані із Головним сервісним центром. У перспективі розробники "Дії" планують перевести в "цифру" до 90% сервісу для водіїв. Відтак, ймовірність того, що хтось в ГСЦ почне вимагати хабар суттєво зменшиться.
Валерія Коваль, заступниця керівника з розвитку електронних послуг, Міністерство цифрової трансформації України:
У планах є заміна технічного паспорта - замовлення його та перевиготовлення. Стосовно номерних знаків - зберігання і решта. І звісно, перереєстрація після розмитнення, щоб особи могли самостійно це робити без відвідування державних установ взагалі.
Через повномасштабну війну мільйони українців опинилися за кордоном. Утім, навіть за тисячі кілометрів від дому їм потрібно продовжувати комунікувати з державою та отримувати від неї певні послуги. Саме для цього "Дія" планує запустити сервіс "єКонсул", у якому українці за кордоном у кілька натискань зможуть отримати найнеобхідніші документи, зокрема закордонний паспорт чи посвідчення водія. Істотно скоротяться черги й до консульств, і до українських нотаріусів.
Валерія Коваль, заступниця керівника з розвитку електронних послуг, Міністерство цифрової трансформації України:
Зараз, якщо ми говоримо про нотаріуса, це зазвичай запис, прийом, витрата часу... Але зараз вже нікого не дивує наша революційна послуга онлайн-шлюбу, яка відбувається по відеозв'язку, так само можуть здійснюватися і нотаріальні дії. Вже є 200 нотаріусів, які зараз тестують оновлений функціонал електронного нотаріату. Ми почнемо з довіреностей, але в перспективі це і шлюбний договір, і багато інших нотаріальних дій - дарування і т.д.
Розвиток будь-якого сучасного продукту, а тим паче мобільного застосунку, складно уявити без залучення до нього штучного інтелекту. Він просочується в усі сфери нашого життя. Не є винятком і "Дія". За словами міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова, вже незабаром у ній з’явиться віртуальний помічник.
Михайло Федоров, міністр цифрової трансформації України:
Ми працюємо над тим, щоб в "Дії" з'явився помічник, до якого ви можете звернутися, у вас буде, вже можна говорити мовою АІ, певний AI-агент, до якого ви можете звернутися, якщо у вас є певні проблеми у взаємодії з державою. АІ буде самостійно розуміти, до якої політики, до якого міністерства відноситься ця проблема, і ставити певні задачі міністрам про те, що в цій сфері є певні проблеми, які треба вирішувати.
Глобальна мета, яку перед собою ставить команда "Дії" - цифрувати 100% установчих процесів, щоб отримання державних послуг було для українців швидким, легким та віртуальним.