Донецкие перевозчики страдают от нелегальных автобусов [ Редагувати ]
Донецькі перевізники не можуть поділити між собою пасажирів. Керівники легальних АТП скаржаться, що дорогу захопили водії без ліцензій і їх що далі, то більше. Пасажири при цьому не особливо з'ясовують, кому власне платять гроші і навіть більше - довіряють свою безпеку. Ситуацію досліджували наші кореспонденти.
Пасажирів перевізник-нелегал підбирає на зупинках громадського транспорту та просто на трасі. Маршрут та вартість проїзду водій визначає на власний розсуд. Більшість пасажирів про можливі наслідки такої поїздки навіть не задумується.
Олександр Марчук, водій Краматорського АТП:
- Эти автомобили они ж не проходят ни ежедневный осмотр, ни медицину, самое обидное, что пассажиры наши они не понимают всей сложности - не дай Бог, что случится, у них же нет ни страхового полиса, ничего.
Тільки на маршрут Слов'янськ-Краматорськ-Донецьк щодня виходять два десятки нелегальних автобусів. Через них автотранспортні підприємства втрачають майже третину місячного заробітку, а це - десятки тисяч гривень.
Андрій Безуглий, заступник директора АТП Краматорська:
- Они раньше работали через каждый час, теперь в направлении Донецка машины идут каждые полчаса. Потери очень большие. У нелегалов имеются визитные карточки высокопоставленных работников МВД.
У ДАІ кажуть - можуть оштрафувати водія-нелегала тільки, якщо в нього немає прав або техпаспорта. Адже шляхові листи вже 2 роки необов'язкові.
Юрій Кулініч, начальник відділу автотехнічної інспекції управління ДАІ в Донецькій області:
- Мы не можем именно на линии определить легальный он перевозчик или нелегальный. Отсутствуют путевые листы, в которых конкретно раньше было указано маршрут движения, были прохожения медосмотра, прождение технической исправности транспортного средства.
Замість путівки водій автобуса тепер бере з собою інші документи. Перевіряти їх наявність має право лише співробітник Укртрансінспекції, а документувати факт нелегального перевезення - міліція. Такі рейди проводяться, але не частіше ніж раз на тиждень. Та й то на штрафмайданчик потрапляють одиниці. Відтак легальні перевізники готують колективну скаргу до обласної влади. Кажуть, якщо жодних заходів не буде вжито, вони просто збанкрутують.
Кирило Євсеєв, Ірина Ісаченко, Олег Подопріхін, Новини Телеканал "Інтер", Донецька область