Представлено новий українсько-російський літак АН-148 [ Редагувати ]

У п'ятницю вітчизняні авіабудівники представили новий українсько-російський літак АН-148. Те, що вiн став справжнім досягненням, підтвердило яскраве шоу, на яке організатори перетворили церемонію презентації лайнера. Вони без вагань назвали день святковим. А прем'єр Віктор Янукович, який взяв участь в урочистостях, пообіцяв, що це не останнє досягнення авіаторів, оскільки уряд планує створити так званий "фонд розвитку", який фінансуватиме перспективні проекти та сприятиме запровадженню наукоємних технологій у виробництво.
На АНТК Антонова - свято. Вітчизняні авіатори ще раз довели, що справу свою знають. I йдуть якщо й не попереду всієї планети, то, принаймні, в перших лавах. Про новий літак фахівці говорять без зайвих скромнощiв. Кажуть, що вийшов вiн справдi доладний - один iз найкращих у своєму класi у свiтi, а в СНД у нього навiть конкурентів немає. Досягти успiху вдалося завдяки співпраці мiж українськими та російськими компаніями.
Віктор Янукович, прем'єр-міністр України: "Таких проектов будет много. Я думаю, что научно-технологический комплекс Украины и России предложит еще не один проект, которые создадут для нас наши конструкторы. И только такими объединенными усилиями можно создавать новую технику и успешно конкурировать на международных рынках".
До кiнця року тут зберуть ще один експериментальний АН-148. А потiм будуть тривалi випробування. Кожна з двох машин виконає бiльше 300 польотiв. Лiтатимуть у режимах екстремальних - перевірятимуть надійність бортових систем. У пiдсумку розраховують отримати сертифікати, якi дозволять використовувати новi "АНи" не тiльки на пострадянському просторi, а i в Європi.
Але це - лише пiвсправи. Потiм лiтак ще треба буде продати. Поки що це є проблемою. За оцінками фахівців, зараз свіотвий ринок лiтакiв вiдчутно перенасичений. У країнах СНД ситуацiя теж не надсприятлива. Внутрiшнiх рейсiв не так вже й багато. Старих машин, побудованих ще за радянських часiв, збереглося достатньо. Цiни вони фактично не мають. Бо 100-200 тисяч доларів на старенький АН-24 знайти куди легше, нiж 16-18 мiльйонiв на новий лiтак. Саме стiльки коштуватиме новий АН-148. Та, за словами Петра Балабуєва, так буде не завжди. У двi тисячi шостому термiн експлуатацiї бiльшостi 134-х "ТУшок" та 24-х АНiв вичерпається. Тодi й настане "зоряний час" для нового реактивного регіонального лiтака.
Петро Балабуєв, головний конструктор АНТК імені Антонова: "Это - целенаправленная политика. Мы проводили целенаправленные исследования, когда обвалятся региональные самолеты, я говорил Ту-134, Ан-24 мы начнем серийное производство".
Попередній інтерес до 148-го АНу доволі значний. Виявляють його як українські, так i російські ком панії, зокрема, "Аерофлот". Дослідження ринку свідчать, що упродовж наступних 10-ти рокiв в СНД авіакомпаніями буде придбано 170-т літаків регіонального класу. Скільки серед них буде Анiв, покаже час. Вироблятимуть 148-мi у Києвi, а також в Росiї - на воронезькому авiазаводi. У "серiю" лiтак запустять не пізніше першого кварталу 2006-го року.