Києврада не поспішає з реконструкцією велотреку [ Редагувати ]
Київський велотрек, відвойований активістами у забудовників – "завис у повітрі". Рішення суду повернуло найстаріший циклодром України київській громаді. Але його реконструкція лягла на плечі спортсменів. Чому так сталося - дізнавалася Наталія Савченко.
Будівельне сміття на узбіччях, їржаві конструкції на трибунах, розбите покриття. Їхати трековим велосипедом тут можна.
Але розганятися до п'ятдесяти кілометрів на годину, саме такою є швидкість тренування - небезпечно. Будь-яка тріщина чи горбик - це ризик повністю втратити кермування.
А ще не так давно тут проводили змагання як місцевого, так і всеукраїнського рівня, тренувалася національна збірна.
"12 чемпіонів світу за мною ось цю бутність. Але й до цього у нас олімпійські чемпіони були. Перед серйозними змаганнями 2 тижні на важкому бетонному треку, коли приходиш на дерев'яний - швидкість миттєво зростає", - говорить Віктор Осадчий, тренер української збірної з велоспорту (1987-2012).
Але останні одинадцять років велосипедистам доводиться шукати для тренування - інші місця.
Скрутні часи для велотреку настали тоді, коли поруч з ним почали зводити житловий комплекс. Будмайданчик розташувався буквально за метр від полотна. Трек позбавили статусу історичної пам'ятки. І взагалі мали намір знести, щоб потім збудувати новий, на даху багатоповерхівки.
За будівництво взялася компанія Володимира Константинова - спікера самопроголошеного парламенту Криму. Новий трек будувати не починали. Проте одразу заходилися демонтувати старий.
"Вони встигли отримати нам 40-50 метрів віражу. Решта віраж довбали гідромолотом. Місцеві жителі вчасно піднялися. Лягали під гусиниці тракторів, з наметами ночували", - говорить Олександр Пригунов громадський активіст .
Окрім протестів, ветерани велоспорту та місцеві жителі звернулися до суду. Активісти заявляли, підприємство київських профспілок, на балансі якого перебував "Велотрек Авангард", не мало права продавати його забудовнику. І вимагали визнати угоду - недійсною.
Суд позов задовольнив ще рік тому - і повернув трек київській громаді. Але, попри обіцянки міської влади, реконструкція так і не розпочалася.
"Київські профспілки зараз передають його фонду держмайно. І потім це все передано під власності місту Києву", - говорить Олександр Пригунов.
"Процедура доволі таки складна і довга. І ну так я думаю, що близько січня-лютого, ми маємо вже отримати розпорядження кабінету міністрів про передачу в міську власність", - говорить Денис Півнєв директор КП "Київський центр розвитку міського середовища.
Щоби хоч якось залатати дірки в полотні, гроші назбирали ентузіасти. Про трибуни й роздягальні ще навіть мова не йде. Утім, на трек уже повертаються спортсмени.
"Ми його почистили від землі, від каміння. Можна було нормально розганятися, я проїхав круг за 23 секунди", - говорить Єгор Панченко, професійний велосипедист.
Від таких умов київські велосипедисти не в захваті. Але вибору у них - немає. Нині в Україні працює лише один велотрек. І він у Львові.