Юрій Бойко на зустрічі із працівниками заводу "ЗАЗ" закликав підтримати український автопром [ Редагувати ]
На дива від українського автопрому українці майже не сподіваються. Адже галузь не в найкращому стані. Хоча за належної підтримки держави, має всі шанси відродитися. Що ж потрібно зробити передусім - про це у нашому матеріалі.
Від перших жниварок і молотарок до корейських авто. За понад сто років історії підприємства такого занепаду тут ще не бачили. Донедавна з конвейєра сходили сотні тисяч машин на рік, нині - майданчики для готової продукції порожні.
"Когда был еще "Запорожец", работало тысяч наверное под 30. Когда Таврия, еще больше было. Потом все на уменьшение на уменьшение, потом крупноузловая сборка началась Ланосы, Шевроле, еще отдельные подразделения были", - говорить Олег Сківський, працівник ПАТ "ЗАЗ".
Колись тут планували випускати навіть Мерседеси. Та життя підприємства - розповідає директор - зупинилося на Ланосах. Ще 2017.
"Мы закрыли производство легковых автомобилей".
За словами працівників, це сталося через втрату ринку збуту. Ще одна не менш вагома причина - відсутність підтримки вітчизняного автовиробника з боку держави.
"Поддерживать нужно очень просто. Органичивать разумным способом импорт особенно Бу и создавать условия для украинского производителя", - говорить Микола Євдокименко, голова правління ПАТ "ЗАЗ".
Юрій Бойко, який сьогодні приїхав на підприємство, погоджується стимулювати виробників - необхідно. Надавати податкові пільги, запроваджувати мито для імпорту.
"Это беда, которую придется, восстанавливать придется производство. Придется опять закрывать границы, придется поддерживать отечественного производителя. Ваше предприятие. Потому что если так оставить как есть, то они нас вообще завалят своими товарами, а у нас будут только забирать рабочих туда, чтобы они работали на их предприятиях. А наши заводы будут все стоять. К сожалению эта тенденция вот последних пяти лет, она очень ярко видна", - говорить Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Зараз в цехах заводу - менше сотні робітників. Вони потроху штампують запчастини та готуються до випуску нової для себе продукції - пасажирських автобусів.
"Это будет пригородный автобус. С большими местами. Комфортабельней, из алюминиевого композита будет боковина выготовлена. Изготовлена. Крыша. Должен быть комфортный хороший автобус", - говорить Олег Сківський, працівник ПАТ "ЗАЗ".
Під час зустрічі із народним депутатом - працівники говорили про необхідність відроджувати не лише автопром. Юрій Бойко каже - усі промислові галузі настільки пов'язані між собою, що відновлення одного підприємства - сприятиме створенню нових робочих місць на інших.
"Вот у нас в стране есть 5-6 таких направлений, которые важны для экономики, они как локомотив могут потянуть за собой дальше всю экономику страны. Это космическая отрасль, вот я вчера был в КБ "Южное", "Южмаш". Это автомобильная отрасль, это судостроение, это машиностроение, которое касается турбин и всего остального. И самолетостроение. Вот эти отрасли, когда одно рабочее место там создается, дальше воздается эффект когда подтягиваются другие", - говорить Юрій Бойко.
Оглянувши "ЗАЗ", Юрій Бойко запевнив - ховати запорізький автомобільний завод зарано. Принаймні - вже цього року, не заважаючи на кризу, тут мають намір випустити перші двісті автобусів.