Юрій Бойко у Бердянську обговорив проблеми українських портів у Азові [ Редагувати ]
Потужність українських портів у Азові через ситуацію в Керченській протоці знизилась майже втричі. Керівництво портів заявляє, що через будівництво мосту втратили своїх основних експортерів. Чи є вихід із ситуації - про це далі.
Бердянський порт - одне з небагатьох підприємств, за рахунок якого живе курортний регіон. Та з початком війни на Донбасі порт припинив перевантажувати та відправляти вугілля. А торік - ще й втратив експорт металопродукції та глини. Через блокаду Керченської протоки човни по кілька днів, а то й тижнів, не могли потрапити до українських портів у Азові.
"- Сколько теряет вот в сутки средний корабль на при простое?
- Смотря какое судно. Если судно 20-тысячник, то порядка 15 тысяч долларов в сутки.
- А стоит если он 5 дней?
- Там серьезные цифры. Поэтому судовладельцы пытаются нивелировать свои убытки. Они увеличивают фрахт. Да собственно даже отказываются идти сюда".
У підсумку - втрати тільки Бердянського порту торік сягнули понад чотирьох з половиною мільйонів доларів. Аби вижити - підприємство частково мусило переорієнтуватись.
"Ну мы купили две судовых погрузмашины, и теперь спокойно работаем сами. 200 тысяч зерна в прошлом году, ну, вынужденная мера".
У таких надскладних умовах до Бердянського порту все ж таки вдалося залучити унікальний вантаж - комплекти генераторів для будівництва вітрових електростанцій в сусідньому Приморському районі.
"Такому мощному порту как сейчас здесь, способном перевалить 4 миллиона тонн и больше, сегодня он переваливает 800 тысяч. То есть люди многие остались без работы. И это серьезно осложняет экономическую ситуацию в целом по региону. Поэтому задача - восстановить грузооборот портов и Бердянска и Мариуполя", - заявив Юрій Бойко, народний депутат, засновник "Опозиційної платформи - За життя".
Юрій Бойко переконаний - врятувати порти від кризи можна лише шляхом переговорів. Тільки тоді світові судновласники повернуться в Азовське море, а вітчизняні підприємства запрацюють на повну потужність.