Ізраїль звинувачує російських військових у збоях GPS аеропорту Тель-Авіва [ Редагувати ]
Проблеми з навігацією в ізраїльському аеропорту імені Бен-Гуріона. Збої в роботі системи GPS. Багато експертів вважають, що це пов'язано з роботою російських установок радіоелектронної боротьби, які розгорнуті в Сирії.
Більше розкаже Антон Готліб.
Пілоти скаржаться: під час заходу на посадку в міжнародний аеропорт Бен-Гуріона відмовляє GPS-навігація.
Системи літака отримують помилкові попередження про сторонні об'єкти в повітрі. Це небезпечно - льотчик може запанікувати і втратити контроль над повітряною машиною.
Подібні проблеми також виникали в кіпрському аеропорту Ларнака і навіть на декількох грецьких островах, тобто в східній частині Середземномор'я. Були припущення, що це результат хакерської атаки, але у фахівців інша думка. За твердженнями деяких експертів - це результат роботи російських систем радіоелектронної боротьби, розгорнутих в Сирії.
17 вересня минулого року під час чергового нальоту ізраїльських ВПС на Сирію, сили протиповітряної оборони цієї країни помилково збили російський літак. Тоді Москва звинуватила в тому, що сталося, Ізраїль. Мовляв, ізраїльські льотчики навмисно підставили "Іл-20" під удар сирійської ракети. Але єврейська держава довела, що її літаки в момент відкриття вогню вже заходили на посадку на свою базу. Але російське керівництво вирішило надати арабській країні новітні системи ППО та радіоелектронної боротьби, - зокрема, комплекси "Красуха", здатні глушити сигнали навігації. Саме їх робота і привела, на думку експертів, до проблем в близькосхідних аеропортах.
"Допустим, самолет идет на посадку, у него есть не только система GPS, но и инертные системы маршрутирования. По этому, эта система не критически важна. Но когда на посадке или на взлете есть какие-то помехи, то это требует от летчика какого-то нового внимания для новых систем. И я, допустим, не хотел бы сидеть в самолете, у которого вдруг перестала работать система наведения", - зазначає Марк Бабот, військовий експерт.
Радіус дії "Красухи" близько 300 кілометрів, вона цілком здатна створити перешкоди для багатьох аеропортів в регіоні. Для захисту сирійських баз від ізраїльських атак це не допомогло. Нальоти тривають. ВВС єврейської держави можуть заглушити будь-які з відомих електронних систем. Цивільні аеропорти такими засобами не володіють.