Хто відповідатиме за обвал мосту у Харкові? [ Редагувати ]
Обвалений міст у Харкові візьмуться ремонтувати вже сьогодні, - про це повідомили в прес-центрі Служби автомобільних доріг Харківщини. Утім, скандал довкола аварійного шляхопроводу набирає обертів.
Усі деталі знає Світлана Шекера.
Відсутність дороги через міст на кільцевій автолюбителі відчули вже в перший робочий день.
Цією дорогою машини тепер об'їжджають перекритий міст. На в'їзді до Харкова сьогодні цілий день кілометрові затори.
Вантажівки, громадський транспорт і легковики сунуться повільно. Водії нервують:
"И утром то же самое было. - Давно стоїте у заторі? - Утром вообще 7 км ехали час!"
"Да, ми об'їжджаємо цей міст, бо всі мости в нас і дороги вже в аварійному стані. Так би вже був давно дома. А так ні", - говорить Віталій, водій.
Науковці Харківського національного автодорожнього університету, які вивчають мости, кажуть: оглянули переправу одразу після аварії. Обурені вчорашніми заявами шляховиків. Ті наполягають: споруда не була аварійною.
"І заключення його, що він працездатний, він діючий під ті навантаження, які існують на сьогоднішній день", - стверджує Сергій Пляка, заступник начальника служби автомобільних доріг у Харківській області.
Фахівці, які оглядали шляхопровід, надали інший висновок:
"Ми написали 4 санкції - називається "обмежено працездатний". П'ятий - це вже непрацездатний, його закривати треба", - наголосив Віталій Кожушко, завідувач кафедри мостів, конструкцій та будівельної механіки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
"Потрібно було написати у висновку, що споруда є непрацездатною, і віднесена до 5 стану, і тоді б ми закрили споруду і перестали експлуатувати. Ми не заперечуємо, що вони вказували. Але не вказували, що вона непрацездатна", - заявив Сергій Ковака, начальник відділу експлуатації Служби автомобільних доріг в Харківській області.
Недоліки, які слід було усунути, експерти описали... на 4 сторінках. Увагу звертали на третю опору, яка зрештою й завалилася.
"Ми звертали увагу на неякісний бетон, на тріщини, на нахил частин, на які опирається і т.д. і т.д. Якраз у цьому напрямку пройшло, видно, гальмування і це все полетіло", - зазначив Віталій Кожушко, завідувач кафедри мостів, конструкцій та будівельної механіки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Чому впав міст? Версія науковців збігається з офіційною - спричинити обвал могла вантажівка, що різко загальмувала. Цим мостом, кажуть науковці-шляховики, можна було їздити автомобілям до 30 тонн, а великим ваговозам - зі швидкістю не більше ніж 15 кілометрів на годину. Дозволу на повноцінну експлуатацію мосту в університеті - не давали. Крім того, третя опора, яка завалилася, мала дефект.
"Вот эта вот подвижная часть, она была наклонена в сторону вот этого третьего пролета. Вот этот наклон - его обязательно надо привести в проектное состояние", - наголосив Віктор Богомолов, проректор з наукової роботи Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Усі висновки експертів науковці передадуть поліції. Загалом в Україні 80 відсотків мостів потребують ремонту. А 15 процентів - взагалі небезпечні для проїзду.