Віддали данину традиціям: першу діжку молодого вина скуштували на Закарпатті [ Редагувати ]
Виноградарі та винороби відзначили напередодні професійне свято. Колись у ці дні відбувалися масові фестивалі вина. Тепер, звісно, не святкують, але данину традиціям усе ж таки віддали. Винороби Берегівщини вже скуштували молоде вино, виготовлене з цьогорічного врожаю. І розповіли, яким став сезон-2024.
Іван Погоріляк - агроном виноробної компанії:
Закінчимо обрізку, буде у нас суха підв'язка, от такі гілки, пагони будемо підв'язувати. Обломка, а потім заводка, закладаємо між двома проволками і вже чекаємо урожай.
На полі Берегівщини, де працює агрономом Іван Погоріляк, збирати врожай почали цьогоріч на 2 тижні раніше, ніж зазвичай. Та й винограду нині менше.
Іван Погоріляк - агроном виноробної компанії:
Був заморозок, що відсотків 50, на деяких участках 30, один участок майже повністю був вимерз. В середньому вийшло у нас десь через заморозок, того що ми загубили великий такий сорт як "Черсегі", порівняно з прошлим роком, того року він дав нам був 10-11 тонн.
Загалом зібрали 555 тонн - це майже на третину менше, ніж торік. На ста гектарах землі вирощують виноград переважно технічних сортів: "Кекфранкош, "Фурмінт", "Мопр", "Девін", "Рислінг", а ще унікальний для України сорт "Черсегі". З такого винограду роблять вино.
Золтан Удваргельї - винороб:
Воно ще буде дальше дозрівати, поки ще молоде це вино, ми його зібрали у середині вересня, дуже світлого кольору, дуже ароматне.
Це перша діжка молодого білого сухого. Винороби Закарпаття кажуть: хай цьогоріч вина й буде менше, та його якість не погіршиться.
Олеся Спіцина - комерційний директор виноробної компанії:
Ну, наприклад, "Каберне фроан", "Каберне савіньйон" ми збирали буквально два тижні тому, ми очікували, щоб воно ще більше достигло і набрало ще більше цукристості. Цей рік в майбутньому буде вінтажним.
російська війна проти України теж вдарила по українських виноробах. Частина виноградників країни або окуповані, або знищені. А на Закарпатті бракує працівників. Також довелося шукати нових виробників склотари, поліграфічної продукції. Зменшилася і кількість охочих відвідати дегустаційні зали.
Олеся Спіцина - комерційний директор виноробної компанії:
Але це і було поштовхом для нових ринків експорту, ми експортуємо на ринки Азії, Європи, в інші регіони.
Кажуть: роблять усе можливе, щоб український продукт був гідним конкурентом на світовому ринку.