"Хижак" рве фронт: у чому унікальність наших багі [ Редагувати ]
Фронтові багі. Універсальні машини для логістики, евакуації та бойових завдань. Українські військові інженери постійно вдосконалюють їх і вже досягли приголомшливих результатів. Один із таких прикладів – модель під назвою "Хижак". Які характеристики мають автівки, як їх збирають та чим вони корисні на передовій – про це далі в наступному матеріалі.
На багі для ЗСУ: 5375 4112 0572 0167 - номер картки
Прудкі, легкі та маневрові! Швидкість по бездоріжжю - до 120 кілометрів на годину, вантажопідйомність - понад тонна, потужність - 70 кінських сил!
Багі під назвою "Хижак" збирають в одному з ремонтних підрозділів ЗСУ. Перший етап – підготовка якісного металу. Його ріжуть, згинають та обробляють на верстатах.
Позивний "Адвокат", командир ремонтного відділення:
От ви бачите, наприклад, це, як називається по-народному, кенгурятник. Так само можете звернути увагу на ключові елементи, повністю складові - це елементи й кузова, і ходової частини, це елементи кріплення вузлів та агрегатів, з яких складається сам безпосередньо механізм.
Далі зварювання каркаса. Моторний відсік, багажне відділення – всі рами мають бути з’єднані надзвичайно міцно. Кожен зварний шов ретельно перевіряють, щоби виключити навіть найменший брак.
Це один із найважливіших етапів, тому що якість збирання на 99% залежить від того, наскільки каркас буде правильно зварений, наскільки до цього буде професійний підхід відповідно професійного робітника.
Над ходовою частиною починають чаклувати слюсарі-механіки, вдосконалюють шасі від "Ниви". Посилюють задній міст, встановлюють додаткові тяги, щоб багі були до снаги екстремальні навантаження.
Сергій, слюсар ремонтного відділення:
Ми ставимо потім С-подібний важіль. - Для чого? - Він ставиться для того, щоб міст не ходив туди-сюди. Замінюються підшипники, ставляться нові барабани, нові колодки, ну, повністю гальмівна система вся нова.
Далі - обшивка, встановлення двигуна та всіх інших вузлів. І що важливо — завдяки певним технічним рішенням машина тепер повнопривідна, а це забезпечить кращу прохідність та стійкість.
Андрій, командир ремонтного відділення:
Ну, не кожна взагалі військова машина може перескочити окоп при швидкості 80 туди й назад десять разів! Колеса стали квадратні, але машина залишилась на ходу. Одна із бригад у нас в практиці є, що уже два рази приїжджали без колеса. Я не знаю, чи якась інша машина зможе таке виконати.
Ба більше, для "Хижака" військові інженери розробили спеціальну поворотну башту з туреллю. На неї можна встановлювати кулемети різних типів. Механізм обертається на триста шістдесят градусів – так стрілець може вести вогонь з будь-якого напрямку.
Потім якщо використовувати її для збиття дронів або інших літаючих засобів, оператор кулемета може вилізти з машини й обійти навколо неї ось так з кулеметом: ось навколо машини можна обійти от так.
З цього конвеєру ремонтники вже передали понад двісті п’ятдесят багі до підрозділів ЗСУ. Машини виготовляють у різних комплектаціях та модифікаціях.
Максим Вінницький, командир військової частини:
Багі, які можуть вести бойову роботу, багі, які залучаються до мобільно-вогневих груп, багі, які в змозі перевозити військово-технічне майно від боєприпасів до продовольства і всього решта, тобто забезпечення підрозділів, підвозу. І ще одна важлива експериментальна модель - це евакуація поранених.
Наразі військова частина не завжди встигає виконати всі замовлення вчасно. Запитів від бойових бригад багато, а-от коштів на закупівлю запчастин та агрегатів не вистачає. Тому сподіваються на волонтерську підтримку українців, щоби наші "Хижаки" і далі не залишали ворогу жодних шансів.