Лето превращает украинские дороги в направления [ Редагувати ]
Українські дороги не витримують випробування спекою. Плюс двадцять вісім - межа для вітчизняних магістралей. Варто температурі піднятися хоча б на один градус вище і асфальт починає просідати. Чому за рік до Єврочемпіонату дороги тріщать по швах з'ясовували наші кореспонденти.
Перешкоди на шляху до дому Андрій вивчив вже назубок. Якби їх не було, упевнений водій, до офісу добирався би вдвічі швидше.
Андрій Гапоненко, водій:
- В Киеве настолько неровные дороги, столько ям и горбов которые приходится объезжать, из-за этого пробки образуются просто на пустом месте.
Шляховики кажуть - асфальт нищать тисячі фур, які щоденно їздять Києвом. Розігрітий асфальт просто просідає під вантажівками.
У шість мільйонів гривень оцінили київські шляховики збитки після аномальної спеки минулого року. Тоді кілометри асфальту плавилися просто на очах. Що буде цього літа - у Київавтодорі навіть прогнозувати бояться.
Фундамент більшості вітчизняних доріг заклали ще за Радянських часів. Тож сьогодні він просто не витримує величезної кількості машин.
Георгій Глинський, генеральний директор "Київавтодору":
- У нас 80 процентов улиц уже требуют капитального ремонта. Нужно было уже профилактический ремонт делать, это не делалось за предыдущие годы, это накапливалось потому что недостаточно средств выделялось.
У Сполучених штатах грошей на дороги не шкодують. Зазвичай в основу кладуть залізобетонні плити, що витримують колосальні навантаження. А ось покриття - асфальто-бетон. У Вашингтоні порахували - економніше - одразу класти якісний асфальт, аніж потім витрачатися на щорічний ремонт.
Девід Ханделт, експерт з реконструкції доріг:
- Для нас взагалі виключені ситуації коли дорога псується через спеку. Вся справа у матеріалах. Коли будували - використали настільки якісні що зараз навіть шляхи, покладені у п’ятдесятих, вимагають лише косметичного ремонту. Так само робимо і нові автотраси.
В Україні таке масштабне будівництво доріг як у США поки що не планують. Втім цього року обіцяють відремонтувати дороги у містах що приймають Євро 2012. Робота вже почалась. У Києві на капітальний ремонт головних магістралей піде 200 мільйонів гривень. А це майже в 10 разів більше ніж торік.
Кирило Євсеєв, Дмитро Анопченко, Олександр Пономарьов, Новини, телеканал Інтер.