З 1 квітня зміняться правила ввезення гуманітарної допомоги [ Редагувати ]
Із першого квітня ввезення, реєстрацію та розподіл гуманітарної допомоги на територію України проводитимуть за новими правилами. Із використанням автоматизованої системи, унікальним номером та чіткими термінами. Чи готові волонтери до новацій - дізнавалися наші журналісти.
У цьому Центрі гуманітарної допомоги волонтери із перших днів повномасштабної війни роздають десятки тон одягу та продуктів вимушеним переселенцям. Пані Ніна з Луганщини, і для неї це велика підтримка.
Ніна Олексіївна, переселенка із Лисичанська:
Мені дуже тяжко якісь кошти виділити для того, щоб купити собі щось вдягнутися, взутися. Для нас це дуже важливо, щоб була допомога.
Волонтери та благодійні організації активно ввозять в Україну гуманітарні вантажі. Водночас правоохоронні органи Хмельниччини порушили десятки кримінальних справ проти псевдоволонтерів.
Олексій Олійник, керівник Хмельницької обласної прокуратури:
У двох кримінальних провадженнях обвинувальні акти направлено до суду. Стосовно 4-х осіб. Сума в цих кримінальних провадженнях коливається, за незаконним поводженням з гуманітарною допомогою, від 500 тисяч гривень до півтора мільйона майже.
Щоб посилити контроль за ввезенням та розподілом гуманітарки, з 1 квітня діятиме цифрова система обліку і чіткі терміни розподілу вантажів.
Олена Полянська, голова благодійної організації:
Кожна декларація має бути сформована в кабінеті, і їй присвоюється унікальний номер. Без наявності цього номеру ввезення так само заборонене. Далі ми повинні обов'язково знати повний перелік по найменуваннях і по вазі того, що планується до ввезення.
Волонтери-благодійники за кордоном кажуть: створювати такі списки складно. Ще й зазначати вартість та вагу кожної одиниці. Пані Леся зі Швеції щотижня відправляє в Україну до 10 тонн допомоги.
Леся Єднак, благодійниця із Швеції:
Вага, кількість, і ще писати потім волонтерам в Україні ринкову ціну. Це фактично неможливо зробити. Це нереально. Тому що треба мати колосальний штаб людей-волонтерів, які б сиділи за столом і писали. Тому що, коли я складаю адресні ящики для військових, я кладу туди 30-40 найменувань.
Впродовж 90 днів волонтери мають відзвітувати: кому і скільки видали допомоги. У разі порушення термінів, електронний кабінет можуть заблокувати. Ще один ризик - внесення персональних даних. Зокрема, й військовослужбовців.
Олена Полянська, голова благодійної організації:
Я змушена, по-перше, брати в кожної особи дозвіл на розголошення конфіденційної інформації - персональних даних. Тому що, без їх дозволу я не можу внести відповідні дані. Ну, і ризик в тому, що можуть зламати, в сьогоднішніх реаліях, сайт і отримати відповідні відомості.
У волонтерському штабі нині стоси документів з розподілу гуманітарки.
Ігор, волонтер штабу благодійної організації:
Для того, щоб видати людям гуманітарну допомогу, ми маємо прийняти від них документи, обробити акти приймання-передач. Це дуже кропітка робота, але ми маємо її робити.
За два роки війни в області допомогу отримали понад пів мільйона переселенців.
Світлана Семенчук, координаторка Центру гуманітарної допомоги:
Дуже важливо, щоб на сьогодні та допомога, яка приходить для людей, вона була безперешкодною і чим швидше надходила до людей. Тому що ми кожного дня приймаємо до 200-300 людей.
Окрім жителів Хмельниччини, гуманітарну допомогу розподіляють і жителям деокупованих та прифронтових регіонів.
Сергій Тюрін, перший заступник голови Хмельницької ОВА:
Нові зміни зорієнтовані на те, щоб було більше впорядкування, більш прозорий розподіл надходжень і розподіл цієї гуманітарної допомоги. Адже нам потрібна довіра суспільства, нам потрібна довіра міжнародних партнерів.
Волонтери Хмельниччини вже розпочали оформлення за електронним обліком та розподілом гуманітарної допомоги. Кажуть, за місяць-два розумітимуть усі переваги та недоліки нової системи.