На Ангарском перевале в Крыму поставили памятник троллейбусу [ Редагувати ]
У Криму вирішили увічнити тролейбус. Пам'ятник поставили на Ангарському перевалі. Адже саме там проходить найдовша у світі тролейбусна траса. Її відкрили понад півстоліття тому. Стару машину встановили на постаменті. А щоб ніхто не псував нову туристичну принаду - за нею приглядатимуть даішники.
Гірська тролейбусна лінія працює в Криму з 1959 року. Вона сполучила Сімферополь та Алушту і стала найдовшою у Європі. За два роки її дотягнули аж до Ялти і встановили світовий рекорд. Тролейбуси обирали дуже ретельно - купили найнадійніші на той час чеські "Шкоди". Спочатку рогаті кримськими горами їздили неквапливо - водії мали звикнути до машин і вивчити маршрут.
Георгій Славний, колишній директор "Кримтролейбуса":
- Время проезда от Симферополя до Алушты было 1 час 50 минут. И скорость была очень сокращенная. И только после двух лет эксплуатации мы смогли увеличить скорость движения троллейбусов и сделать проезд на 20 минут меньше.
Донедавна саме таких тролейбусів на трасі та на міських маршрутах у Криму було багато. Останнім часом почали купувати нові машини. А залізних пенсіонерів списують на брухт. Ось цьому пощастило - став пам'ятником. За сорок років цей тролейбус накатав по Криму майже два мільйони кілометрів і перевіз 20 мільйонів пасажирів кажуть перевізники.
Валерій Заїкін, генеральний директор "Кримтролейбуса":
- Таких осталось, конечно, немного машин. Потому что они срок службы заложен 10 лет. Вы сами понимаете - четыре срока. Поэтому большие ремонты, реставрации отдельных узлов, позволили этой машине дожить и выдержать этот срок.
Щоб ніхто не наважився спаплюжити пам'ятник - за ним попросили наглядати працівників Державтоінспекції. Їхній стаціонарний пост - через дорогу, а вікна виходять просто на монумент.
Максим Кошелєв, Віталій Зятковський - Новини, Телеканал Інтер, Крим
Кримські тролейбуси на вагу золота і за кордоном. Одним із найстаріших рогатих, що й досі на ходу, зацікавився британський музей. Іноземці готові заплатити великі гроші, аби машина потрапила до колекції раритетних тролейбусів.