В Україні залишилося 10 бойових вертольотів (відео) [ Редагувати ]
На озброєнні української армії залишилося 10 військових вертольотів. Цю цифру озвучила уповноважений з питань антикорупційної політики Тетяна Чорновіл. Частину віддали в оренду приватній компанії, багато повітряних суден стоять несправні. Чому наші військові фактично лишилися без крил намагалися з'ясувати наші кореспонденти.
25-го квітня на аеродромі в Краматорську місцеві ополченці підірвали український МІ-8. 29 травня - підбитий вертоліт над Слов'янськом. 3-го червня - з кулемета терористи поцілили у гелікоптер над Красним Лиманом. Техніка нашої армії щезає на очах. З 19-ти залишилося всього 10 машин - каже уповноважений з питань антикорупційної політики Тетяна Чорновіл. А між тим, в запасі у Міноборони і МВС є техніка, яку свого часу здали в оренду приватній фірмі.
Тетяна Чорновіл, уповноважений з питань антикорупційної політики:
- 26 вертольотів, які би зараз мали брати участь в конфліктах, були віддані в оренду за смішні кошти. Був підписаний договір, що у випадку настання форс-мажорних обставин у термін 15 днів приватна фірма "Укрвертольоти" мусить повернути вертольоти Міноборони,
У компанії визнають - дійсно, одинадцять років тому вони орендували у силовиків 26 вертольотів. 15-річні машини в той час виглядали ось так, і більше нагадували металобрухт, ніж робочу техніку. Ремонт обійшовся фірмі в 670 мільйонів гривень. І це без урахування вартості оренди.
Олександр Босов, заступник гендиректора ПАТ "Українські вертольоти":
- Наша страна от аренды имущества всех видов за 5 месяцев получила чуть больше 400 млн гривен. В этой сумме 32 млн гривен - аренда от украинских вертолетов. Это больше 7%. Мы сегодня финансируем авиацию Минобороны и авиацию внутренних войск. Мы даем 5, 5 млн грн ежемесячно.
Ціни не такі вже й смішні. Заробляє компанія, виконуючи миротворчі місії в Африці. Перевозить людей і вантажі.
Сергій Синиця, диспетчер:
- Сегодня по плану нашей компании работают 11 бортов вертолетов. В Северном Судане - три борта, 4 борта в Южном Судане и 4 в Конго.
Повернути їх зараз Україні - значить, розірвати контракти з ООН. А це - мільйонні штрафи. До того ж, антитерористична операція - не є форс-мажорною ситуацією.
Олександр Босов, заступник гендиректора ПАТ "Українські вертольоти":
- Условия, которые определяют ситуацию как форс-мажорную, не наступили. В стране проводится АТО. Боевых действий не ведется, но если это случится, в течение 6 дней мы возвращаем вертолеты в страну.
Якщо вертольоти задіють у АТО, хто ними буде керувати? Підготовлених пілотів - можна порахувати на пальцях. Когось скоротили, хтось звільнився через низьку зарплату. Але це вже - питання до Міноброни. Як і те, чому наприкінці 2012 - за інформацією відомства - на озброєнні сухопутних військ було 72 вертольоти, а залишилося 10?
Сергій Бондарчук, гендиректор ДК "Укспецекспорт" (2005-2010):
- Здивований обізнаністю Тетяни. Я не можу говорити про особисту кількість, і мабуть це було б неправильно - говорити про кількість вертольотів, які є в бойовому складі.
Вертольоти на наших аеродромах стоять, кажуть експерти. Але майже всі - несправні. Чому - чекаємо відповіді від Міноборони. Як і на питання, скільки насправді, гелікоптерів на озброєнні, і в якому вони стані.
Альона Завора, Ірина Романова, Євген Камінський, телеканал "Інтер".