У Броварах винахідник планує запустити повітряне таксі [ Редагувати ]
Повітряне таксі. Звучить фантастично, та вже незабаром може стати цілком реальним. Броварчанин сконструював унікальний літак, який палива потребує менше ніж автомобіль. Українською розробкою зацікавилися інвестори з різних країн. Проте винахідник планує зробити саме Україну центром легкої авіації.
Ззовні цей літак дуже схожий на австрійський "Даймонд" чи американський "Цирус". Та всередині - це унікальний літак власне українського виробництва. Удвічі швидший, безпечніший, а головне економніший від своїх прототипів.
Хрещений батько "Патріота" - Олександр. Сконстроювати свій літак мріяв з дитинства. Разом із конструктором Михайлом вони створили низькоплан за 5 років.
"Ну він буде дешевий в експлуатації, у нього скорості лучше всіх європейських марок. За рахунок шасі він буде сідать в траву, на ґрунтову дорогу, в нього короткий взлет, посадка. Зараз он на кордоні використовують літаки, які стоять по півмільйона та техобслуговування скажене - то цей буде в 10 раз дешевше", - говорить Олександр Головач, льотчик, авіаконструктор.
Усі деталі літака - оригінальні. Від найменшого гвинтика - до частин корпусу. Для цього спершу винахідники створили станок потрібних розмірів. На ньому працюють - власноруч.
"Передбачається, що в перспективі буде бортовий комп'ютер, який буде може навіть і літаком керувати, розробляти маршрут. У разі припустимо відмови двигуна, у нього буде закладено в пам'яті майданчика на які можна сісти. Тобто пілот буде відразу бачити - ось туди я можу сісти. Або навіть літак зможе здійснювати посадку самостійно", - говорить Михайло Волинець, авіаконструктор.
Під час розробки подбали, щоб мінімізували витрати пального.
"Я літав в Косів, там фестиваль був, в Коломию, туди і назад - я спалив 85 літрів бензину на 1080 км. Цесну по дорозі туди на час обігнали. Цесна спалила 220 літрів, а ми 85. Цесна - це американський - один із самих популярних самольотів", - говорить Олександр Головач, льотчик, авіаконструктор.
Такий літак можна використовувати як повітряне таксі, для виявлення лісових пожеж або військового спостереження. Конструкторам вдалося заощадити на собівартості. Вітчизняний літак - уп'ятеро дешевший від популярних іноземних аеропланів. Замінили основний матеріал.
"Ми не застосовували вуглепластик. Вуглепластик - це такий матеріал, ну ще є така назва - карбон. Матеріал дуже хороший, він легкий, жорсткий, міцний, але дуже дорогий. Щоб отримати літак дешевше - у нас в літаку немає жодного грама вуглепластика. У нас склопластик, склотканина і факсільная смола", - говорить Михайло Волинець, авіаконструктор.
Нещодавно "Патріот" повернувся з авіаційної виставки у Німеччині. Там ним зацікавилися одразу кілька країн-учасниць. Наразі триває бюрократична частина роботи - отримання ліцензії.
А ще Олександр та його команда організували при аеродромі авіамодельний гурток для дітей. Зараз там близько 10 вихованців серед них і чемпіон України з авіамодельного спорту.