У Києві громадський транспорт переведуть на електронні квитки [ Редагувати ]
У грудні столиця переходить на електронний розрахунок за проїзд комунальним транспортом. Нововведення дозволить повністю відмовитися від звичайних квитків і розрахунку готівкою. У "Київпастрансі" обіцяють до кінця року обладнати новими валідаторами та бортовими комп'ютерами 500 тролейбусів та автобусів. Більше - у матеріалі Ліни Зеленської.
Водія автобуса, який одночасно виконує безліч завдань: бере гроші за проїзд, відраховує здачу пасажирам, зупиняється на прохання - "ген біля того дерева", у Києві ви вже навряд чи побачите. У цьому переконують у "Київпастранс". Відтепер - пасажир зможе оплатити проїзд, скориставшись системою валідації.
"Вот такой прибор, системы валидации, подключается, прикладывается карточка, выбирается на дисплее - какую поездку, тариф и идет проплата - 2-3 секунды", - показує Дмитро Лєщенко, генеральний директор КП "Київпастранс".
Як це буде працювати? Просто. Зараз, коли Ви заходите в тролейбус чи автобус, у кращому разі, чекаєте, що до вас підійде кондуктор, щоб взяти 4 гривні і видати квиток, у гіршому - йдете до водія, щоб оплатити проїзд.
Коли запрацює система: банківську чи спеціальну картку прикладаєте до валідатора - і сума за проїзд знімається автоматично.
Система - універсальна. Пасажирам пропонують безліч сучасних способів розрахунку.
"- Наприклад, якщо у Вас є безконтактна карта, якою Ви користуєтесь в Київському метрополітені, Ви також можете нею скористуватися, якщо у Вас є безконтактний годинник, QR-код, - ви підносите свій смартфон до валідатора і теж розрахуєтеся".
До речі, в такий спосіб можна буде оплатити одну поїздку, або півгодини чи годину користування будь-яким видом громадського транспорту.
"Пассажиру надо проехать одну остановку и он платит 4 гривны, и пассажиру надо проехать 10 остановок - он тоже платит те самые 4 гривны", - говорить Дмитро Лєщенко, генеральний директор КП "Київпастранс".
Окрім індивідуальної тарифікації, електронний квиток дозволить відмовитися від готівки і зекономити час пасажирам.
"- Прийшли, картку приклали, все просто.
- Ви "за"?
- Звісно, це дуже зручно для пасажирів", - говорить Ірина, киянка.
Проте від електронного квитка - у захваті не всі.
"- Многие против.
- Почему?
"- Боятся остаться без работы, особенно наши пенсионеры", - говорить Маргарита, кондуктор.
У "Київпрастрансі кажуть": про кондукторів подбають, перекваліфікують їх на контролерів та водіїв, збережуть пільги, картку "Киянина". І за "зайцями" стежитимуть пильніше.
"- Установим бортовой компьютер водителю. Он будет видеть, сколько людей проплатило, зайдя в автобус.
Зашло 100 человек, проплату сделало 20, вызывает контролеров на следующую станцию".
До кінця року в Києві встановлять 500 валідаторів. Найближчим часом електронні квитки запровадять і в Вінниці, Львові та Харкові.
Ліна Зеленська, Іван Мотриченко, "Новини" ТК "Інтер".