Итоги работы парламента: что удалось принять депутатам, а какие вопросы перенесли в 2018 год [ Редагувати ]
Многим украинцам еще целую неделю работать в этом году, а депутаты уже отправились на каникулы. Причем сегодняшний день у них был очень показательным.
В одном этом дне отразилась вся работа в течение года. Планировали заседать всего лишь до полудня. В повестке дня стоял аж один законопроект. Ну и плюс к этому - традиционный час вопросов к правительству.
Вопросов, которые задают не столько для того, чтобы выяснить что-то, а для того, чтобы поярче заявить о себе. Ну а дальше...
Обещают вернуться 15 января. И доделать все то, что не смогли в этом году. А таких задач - десятки. Как оценивают народные избранники уходящий год и что точно сумеют сделать в году наступающем - выясняла моя коллега Екатерина Лысенко.
Принятие бюджета очень расслабило депутатов. Их последняя рабочая неделя в этом году не задалась сразу. Во вторник - полупустой зал, в среду - слегка заполненный. Хотя риторика настраивала на продуктивную деятельность, да и амбиции порой зашкаливали.
"Може бути питання визначення керівника Нацбанку, тому що питання вже перезріло. Серед кандидатур, які називались, було дуже багато, нарешті було названо дві кандидатури - пана Лавринчука та Смолія", - говорит народный депутат, "Блок Петра Порошенко" Артур Герасимов.
"Ці питання піднімаються кожного тижня, в тому числі перед погоджувальною радою, але ми поки що не бачимо, щоб дійсно було обговорення щонайменше кандидатури", - говорит народный депутат, "Самопомич" Виктория Войцицкая.
"7 місяців голова Нацбанку Гонтарєва перебуває у відпустці, ми вважаєм це абсолютно безвідповідальним", - говорит народный депутат, "Радикальная партия" Олег Ляшко.
Но выходить из отпуска главному банкиру, похоже, незачем. Ни ее отчета, ни отставки, ни новых кандидатур в Раде даже не запланировали. Кадровые вопросы вообще сняли с повестки. А это - не только судьба НБУ, но и Центризбиркома, и счетной палаты. И назначение министров в те ведомства, которыми временно руководят и.о.
"Будь-яке кадрове призначення - це результат політичного діалогу і досягнення компромісу. Компроміс буде тоді, коли на табло висвічується 226 голосів", - считает народный депутат, "Блок Петра Порошенко" Максим Курячий.
"Домовляються про Національний банк, а там є ще такий орган, як правління Національного банку, вони намагаються туди своїх людей засунути, для того, щоб дерибанити речі в Нацбанку", - утверждает народный депутат, "Батькивщина" Алексей Рябчин.
"Це постійні політичні торги. Це перерозподіли сфер впливу. І саме через це ми бачимо неефективність порядку денного і неефективність голосувань. В тому числі із кадрових призначень.
Кадрові призначення робляться для того, щоб втілювати державну політику. Робити це ефективно через ефективних менеджерів, яких на роботу призначають депутати голосуванням у ВР. Але тут відбувається не призначення. Не пропонується ефективних людей. Натомість виникають постійні корупційні скандали з тими, хто вже був призначений", - говорит народный депутат, "Оппозиционный блок" Сергей Левочкин.
Закон о реинтеграции Донбасса, которого так ждут, и о котором так много говорят с трибуны, - в зале тоже не появился.
"Причини, чому ми не розглядаємо у сесійній залі, мені не відомі", - говорит народный депутат, "Блок Петра Порошенко" Иван Винник.
Комитет одобрил документ и учел поправки. Отчасти именно это и стало причиной того, почему законопроект не вносят в зал.
"Більше 600 поправок, які були запропоновані народними депутатами, дуже сильно викривили стратегію президента, яка була ним запропонована залу по мирному політико-дипломатичному шляху врегулювання, реінтеграції Донбасу", - утверждает народный депутат, "Блок Петра Порошенко" Ирина Луценко.
"Позиція "Опозиційного блоку" чітка: закон має бути результатом домовленостей між переговірниками. Тобто ЄС, Сполучені Штати, Росія , Україна і невизнані республіки. Якщо це буде продукт домовленості, то це наближає нас до миру. Якщо ні, то він віддаляє нас від миру. Тому що якщо ми будемо голосувати за ті речі, які продовжують війну, то навіщо потрібен взагалі такий парламент, наша позиція чітка - спочатку домовленості", - объясняет народный депутат, "Оппозиционный блок" Сергей Левочкин.
Реинтеграцию отложили. И пока итогом недельной работы избранников можно назвать лишь один документ - закон о порядке установки газовых счетчиков. Ведь без этого документа многие украинцы рисковали уже 1 января остаться без газа. Еще один результат депутатских будней - кулуарные дифирамбы самим себе.
"Ми прийняли освітню, пенсійну, медичну реформи, дуже багато було прийнято законів по дерегуляції , по спрощенню ведення бізнесу, законопроект "Стоп маски шоу", - перечисляет народный депутат, "Народный фронт" Максим Бурбак.
"Ми змогли показати цього року, що напрямок євроінтеграції - це основний напрямок. Пенсійна реформа і вже осучаснення пенсій в кишенях громадян. Так само і судова реформа, запуск нового верховного суду, так само і прийняття рішення про медичну реформу", - говорит народный депутат, "Блок Петра Порошенко" Сергей Березенко.
Но в парламенте одни и те же документы - принятые и проголосованные - депутаты оценивают по-разному. И итоги - тоже оценивают по-разному.
"Те, що називали реформами, важко назвати реформами. Медична реформа - це ніяка не реформа, так звана медицина на селі, де нічого кращого не знайшли як телемедицину замість потужних лікарень, потужних швидких допомог, це фактично ніяка не реформа.
Те, що зробили з пенсіями, коли з одного боку зробили добре працівникам великих гігантів, і в той же час поставили на коліна всіх інших наших громадян, особливо тих, хто мешкає в сільській місцевості", - говорит народный депутат, "Батькивщина" Сергей Соболев.
"Що ми бачимо в бюджеті на 2018 рік - по медичній реформі належне фінансування цих змін, радянська система фінансування ліжко-місць, вона збережена, реформа відстрочена. І якщо так далі піде, вона буде відстрочена на півроку", - говорит народный депутат, "Самопомич" Татьяна Острикова.
"Вони називають реформами - виконання вимог Міжнародного валютного фонду , без якого Україна на сьогодні не може фінансово існувати. Тому що відомо, що в країні - недостатні валютні резерви для того, щоб забезпечувати виконання зовнішніх зобов'язань. Тому кредитування МВФ і є важливою передумовою для того, щоб країна не скотилася до дефолту.
Але МВФ висуває величезну кількість вимог до України - і політичних, і економічних. І нажаль зараз правлячі фракції підміняють поняття. Підвищення тарифів, підвищення цін для населення, це не є реформа. Реформа - це коли ми сьогодні щось фінансуємо, будуємо, пропонуємо, реформуємо для того, щоб далі було краще. Але в тому, що підвищили тарифи для населення "далі краще нема", є бідність", - утверждает народный депутат, "Оппозиционный блок" Сергей Левочкин.
Успели депутаты изменить и свой график работы на январь. Отменили одну рабочую неделю из двух. Видимо, уже понимают - в следующем году решений будет так же немного, как и в этом.