Як працює відеофіксація порушень ПДР у Британії [ Редагувати ]
Майже стовідсоткове схвалення суспільством і зменшення правопорушень вдвічі - такі результати після запуску автоматичної системи відеоспостереження на вулицях отримала Великобританія. В Україні її запуск стартує у квітні, поки що лише у столиці та Київській області.
Досвід англійських правоохоронців і сподівання українських у наступному сюжеті.
Два спалахи відеокамери і ваше порушення зафіксоване. Столиця Великої Британії нашпигована камерами відеоспостереження. На вулицях Лондона - мільйони найрізноманітніших пристроїв. Приміром, на цьому стовпі одразу 10 камер - і кожна має свою функцію. Проїзд на червоне світло та швидкість автомобілів відслідковує камера із сенсорами на дорозі.
Ось це - камера зовнішнього спостереження, тобто її контролюють вручну. Людина сидить в офісі і дивиться чи не відбувається нічого підозрілого на вулиці.
Інші камери, приміром, відслідковують в'їзд у центральну частину міста. Адже за нього треба платити, тож вони виловлюють порушників. Ще є серед них і поліцейські камери - вони зчитують номерні знаки на автівках.
Стів Калаган - директор лабораторії, яка тестує дорожні камери. Каже, вони однозначно довели свою ефективність. Масово в країні їх почали встановлювати у 2002 році. Починали з ділянок, де відбувалося найбільше зіткнень та серйозних травм.
Стів Калаган, директор лабораторії із тестування камер спостереження:
Зараз поліція встановлює камери між уже робочими приладами. Адже водії звикають до відеоспостереження і сповільнюються перед камерами. А потім знову набирають швидкості. Але загалом дорожні камери дуже ефективні - у місцях, де вони встановлені, ми бачимо на 45% зменшення середньої швидкості руху. Відповідно, менше зіткнень і менше жертв.
Камери лише фіксують правопорушення - будь-то перевищення швидкості чи проїзд на червоне світло. Далі - дані обов'язково перевіряють оператори. Вони ж і надсилають листи зі штрафами.
Щойно усі порушення надходять до системи, я можу переглянути кожне із них. Ось, приміром, я бачу чотири фотографії автомобіля на різній відстані від камери а ще 5-секундне відео, на якому чітко бачу номерний знак. Це фіксується камерою.
Звісно, експлуатація та встановлення камер спостереження - задоволення не дешеве. Але гроші на це йдуть не із загального бюджету, а безпосередньо зі штрафів за порушення.
За британською моделлю - зі смертністю на дорогах боротимуться і в Україні. МВС запускає вже з квітня систему відеоспостереження. І як в Британії націлені на те, що штрафи отримані від порушників будуть спрямовані - в першу чергу, не на покарання, як самоціль, - а на розвинення самої системи.
Антон Геращенко, заступник міністра внутрішніх справ України:
Мы не наказываем людей за то, чтобы они платили деньги, мы хотим, чтобы все соблюдали скорость. Полностью деньги будут использоваться только на улучшение дорожной структуры и на усовершенствование системы фото-видео фиксации.
Ефективність засобів спостереження на дорогах Британії регулярно оцінюють, опитуючи самих учасників руху.
Стів Калаган, директор лабораторії із тестування камер спостереження:
З 2002 року ми кожні три місяці проводили опитування громадської думки щодо функціонування камер відеоспостереження. І мали 80% схвалення. Більшість задоволена - мовляв, камери роблять важливу роботу і допомагають безпеці на дорогах.
В Україні теж сподіваються на 30% зменшення аварійності і на розуміння з боку водіїв.