Різні версії: що стало причиною трагедії у Броварах? [ Редагувати ]
Що стало причиною трагедії у Броварах? Чому гелікоптер впав просто на дитячий садок? Які версії висувають в СБУ? І головне чи можна було уникнути авіатрощі?
На всі ці питання - зараз відповіді немає. Але є попередні три версії. В СБУ не виключають: що призвести до трагедії могла помилка пілота, або технічна несправність, або умисні дії щодо знищення транспортного засобу. Щоб з'ясувати це - підуть тижні, каже моя колега Ірина Баглай.
Червень 2019 року. Чергова партія вертольотів французької компанії "Аербас" дістаються небом ніжинської авіабази ДСНС. Гелікоптери "Суперпума", Н-225 - Україна отримала за міждержавною угодою пільгового кредиту. Загалом МВС тоді, п'ять років тому, придбали 55 авіабортів для українських рятувальників, нацполіції та прикордонників. Серед них і вертоліт 54, яким вище керівництво МВС полетіло на Схід. 18 січня.
Летіли до Харкова. У робоче відрядження. Про це, отримавши трагічну звістку, повідомив керівник тамтешньої поліції Володимир Тимошко. Та вертоліт не встиг відлетіти далеко від Києва. Впав у Броварах.
Ігор Клименко, в.о. міністра внутрішніх справ, голова Національної поліції України:
На борту гвинтокрила, який належить ДСНС знаходилось дев'ять осіб, серед них керівництво МВС.
Загинули всі - міністр внутрішніх справ Денис Монастирський, його перший заступник Євген Єнін, держсекретар Юрій Лубкович, а також помічниця міністра (заступник керівника Патронатної служби МВС) Тетяна Шутяк, та керівник його охорони (начальник управління забезпечення захисту Департаменту внутрішньої безпеки НПУ) Михайло Павлушко і фотограф (провідний інспектор Департаменту комунікації МВС) Микола Анацький. І троє членів екіпажу...
Що ж стало причиною падіння гелікоптера? Розслідувати обставини авіакатастрофи Володимир Зеленський доручив СБУ та поліції. Силовики поки тримаються режиму тиші. Це й зрозуміло, потрібно дочекатися результатів експертиз. Єдине, що повідомляють: розглядають усі ймовірні версії падіння вертольота. А це порушення правил польоту, технічна несправність гелікоптера та умисні дії щодо знищення транспортного засобу. Поки слідство збирає докази й свідчення очевидців.
Такий звук вертольота був, подивилася, туман, нічого не видно, а потім зарєво там де дитсадок і гвинт вже до під'їзду долетів.
Антоніна, вихователька дитячого садка:
Він не впав на нас, він як зачепив нас, таке враження, як бензобак на нас скинули, одразу загорівся садочок.
Версія перша - людський фактор. Чи міг помилитися пілот? У ДСНС попередньо заявили - це авіасудно вже бувало у надзвичайних ситуаціях. Екіпаж був натренований виконувати завдання у надскладних умовах. І власне, пілот - першого класу, пройшов навчання і підготовку на базі "Аербасу".
Версія друга - несправність самого борту. А що відомо про вертольоти французької компанії "Аербас". Н-225. "Суперпума" - важковаговики здатні підняти вантаж у 11 тонн або 24 пасажири. Далекомагістральні, дальність польоту до 1 км. Високоефективні у надзвичайних ситуаціях, витримують польоти за складних умов, зокрема, погодних. Найчастіше застосовуються для гасіння пожеж на великих площах та для порятунку людей. Мають сучасне навігаційне обладнання.
Валерій Романенко, авіаексперт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації:
Низький рівень аварійності, ми їх експлуатуємо практично з десь 19 року, чотири роки жодних проблем з ними не було, на них літав президент наш. Вона на озброєнні в 12 країнах, як в цивільній, так і в військовій.
Тінь на французькі гелікоптери "Суперпума" - кинула авіатроща у 2016 році. Тоді Норвегія відмовилась від цієї партії вертольотів, бо один із них впав, доставляючи персонал на бурову установку. Однак порівнюючи ці два падіння, авіаексперт констатує - причини різні.
Валерій Романенко, авіаексперт:
Катастрофа з цим типом гелікоптера відбулася через те, що відірвався основний ротер від гелікоптера. І гелікоптер втратив можливість триматися у повітрі. Зараз ми бачимо фото на фоні будинку лежить разом і власне гелікоптер і його основний ротер, тобто оця причина, яка слугувала, оце несправність, яка слугувала причиною останньої катастрофи вона відпадає сама собою.
Погодні умови. Туман вранці - чи міг він стати причиною авіатрощі?
Валерій Романенко, авіаексперт:
Якщо відповідальна особа, керівник польотів дав дозвіл на виліт, значить погодні умови відповідали можливостям цього гелікоптера.
Третя версія - диверсія. Чи стало вище керівництво українських силових структур ціллю ворога? Дочекаємось результатів слідства.