У Києві провели тренінг із першої допомоги для людей із порушенням слуху [ Редагувати ]
У Києві провели тренінг із першої допомоги для людей із порушенням слуху. Учасників вчили викликати екстрені служби, зупиняти кровотечу. Про те, як людина, що не чує, може зарадити собі у критичній ситуації - покажемо в сюжеті.
Усе має бути ось так. Для виклику екстрених служб - натиснути кнопку СОС. Можна вибрати, яку викликати службу. Наприклад, національну поліцію.
Так працює безкоштовний додаток, який допомагає комунікувати людям із вадами слуху. Достатньо натиснути кнопку виклику і перекладач із жестової мови на зв'язку.
Доброго дня, центр перекладу з жестової мови, чим можу вам допомогти.
Віталій - розробник мобільних застосунків. Зізнається: погано чує ще з дитинства, тож із власного досвіду знає, як важко іноді виконувати найпростіші функції самостійно. А такі цифрові рішення полегшують життя.
Віталій Потапчук, розробник додатка:
Я приходив до банку. Три А4 листка використав. Три години ми спілкувалися. Поки я написав. Поки я чекав. Дівчинка прочитала. Потім вона відповіла. Потім я прочитаю. Потім я напишу. Це час. А так ми спілкуємось, це моя мова рідна. Одразу все стає зрозуміло.
Інструктаж починається з того, як людині, що не чує, викликати швидку. Учасників також навчають зупиняти кровотечу: користуватися турнікетом і тампонувати рани.
Євген Палій, інструктор з першої допомоги:
У нас є перекладач, ми налаштовуємо на перервах більш якісну комунікацію, відповідаючи на ті питання, які, можливо, не зрозуміли саме учасники нашого тренінгу. Також всі практичні навички відпрацьовуються руками для того, щоб саме м'язова пам'ять працювала в кризовій ситуації.
Віктор - волонтер із Харківщини. Каже, спеціально приїхав до Києва на тренінг.
Віктор Коротовський, учасник тренінгу:
У нас є група волонтерів, які не чують. І принаймні ми маємо знати, як усе це робити: як правильно надавати допомогу іншим. Це важливо, це має знати кожна людина, бо це може врятувати життя.
До початку великої війни кожна десята людина в Україні мала порушення слуху, кажуть організатори тренінгу. Нині ж, через війну, цей показник лише зростає. Тож мета заходу - зробити всі послуги доступними для людей, які втратили можливість чути.
Яна Рибченко, організатор тренінгу:
Недостатньо таких курсів, навчання. І вся інформація, яка доходить до осіб з порушенням слуху, вона доходить або з запізненням, або взагалі не доходить. Ми захворіли, в нас температура, діти, не дай Бог, ДТП чи ще щось, будь-які такі моменти потребують виклику швидкої допомоги, якщо таке щось сталось. Як можуть викликати особи з порушенням слуху?
Організатори усвідомлюють: в умовах війни можемо залишитися без зв'язку та Інтернету. Тоді мобільний застосунок не працюватиме. Як порозумітися в такому разі? Марія показує три основні жести, які означають - людині потрібна допомога.
Допоможи мені. Викличте швидку. Мені погано.
Ці жести варто запам'ятати кожному, наголошують на тренінгу. І якщо незнайомець на вулиці покаже саме їх, не ігноруйте.