Вражають безстрашністю під куполом без страховки: як діти підкорюють циркову арену [ Редагувати ]
Пластичні, артистичні та моторні змагалися цими вихідними в Одесі. Там відбувся Всеукраїнський естрадно-цирковий фестиваль. Учасники виконували доволі ризиковані номери. І в цьому полягає магія цирку: коли складність трюків віддячується захопленням публіки. Репортаж Андрія Анастасова.
За лаштунками одеського цирку тремтить одинадцятирічна Альбіна з міста Златопіль. До виходу на арену лічені секунди. Хвилюється: чи зуміє все виконати.
І ось дівчинка вже під куполом: на ременях виконує складні трюки, від яких перехоплює дух. Це повітряна гімнастика: майстерність грації та еластичності м’язів.
Вдалося, так! Тільки трошки в ременях заплуталась.
На естрадно-цирковому фестивалі для дітей та молоді - понад двісті п’ятдесят учасників зі всієї України. Змагаються у жанрах акробатика, еквілібристика, хореографія й пантоміма тощо. Кожен виступ близько чотирьох хвилин.
Номери оцінює журі, у складі якого видатні фахівці циркового мистецтва. Передусім дивляться на технічну майстерність, оригінальність постановки та артистизм учасників.
Владислав Корнієнко, гендиректор Національного цирку України:
Цей критерій передбачає здібність актора перевтілюватися, володіти майстерністю актора створювати художній образ. Це цілісна композиційна одиниця, в якій є своя мінідраматургія, мініісторія, бо якщо це просто набір циркових трюків під музику - це не є цирковим номером.
Ще один важливий критерій - сценічний образ. На нього, приміром, зробила ставку дванадцятирічна Марія з Полтави. Її персонаж сьогодні - яскравий капелюшник з Країни мрій.
Марія Кудлатова, учасниця фестивалю:
Мені дуже сподобався цей образ, бо капелюшник - моя особистість, це майже я капелюшник, я дуже весела, завжди сміюся, дуже артистична. Ну, я це роблю для себе, не для когось, а для себе, я отримую задоволення від того, що я роблю. Це моя мрія - виступати завжди в цирку, але не знаю, що буде далі.
Але головне - складність трюків: тобто видовищність. Аби захопити глядачів на кілька секунд - знадобляться місяці ретельних тренувань. Бо цирк - це про наполегливість, кажуть тренери.
Марина Тепла, тренерка з циркового мистецтва:
Ну, у нас є номери, де дівчата підвішені тільки за волосся, і вони під куполом цирку, їх підіймають на спеціальний карабін: тобто тут складність полягає в тому, що це дійсно боляче, також є діти, які стоять на зубах тримаючись, лише одними зубами.
Усі номери учасники виконують без страхування. Інакше - не досягти ефекту, ніби людина плине під куполом цирку, вважає п’ятнадцятирічний Захар із села Княжичі.
Захар Данильчук, учасник фестивалю:
Ну, це трохи складно, але не страшно, тому що я до ременів прив’язаний, ну, там тренери затягують мої руки, я не можу звідти випасти. Дуже велика висота цирку одеського, він один з найвищих у світі і там дуже велика вібрація троса йде. І треба за цим всім слідкувати, щоб все було під контролем.
Фестиваль організували, аби популяризувати циркове мистецтво та підтримати молоді таланти. Їхня участь у заході такого рівня - це змога професійного зростання.
Жанна Вітранюк, співорганізаторка фестивалю "Iron Circus Fest":
Тому що я знаю, що в Дніпропетровському цирку, в Київському цирку та Запорізькому таке використовується: тобто молоді таланти, підлітки виступають як артисти в програмах. І це дає поштовх для інших дітей, скажімо так, більше вкладати сил, часу. І вони знають, до чого вони ростуть.
Наприкінці усіх учасників нагородили відзнаками та пам’ятними призами. Очікується, що фестиваль стане щорічним.