Авиаполеты над Европой возобновляются [ Редагувати ]
Ввиверження вулкана в Ісландії позначилось і на Україні. Зі столичного аеропорту Бориспіль затримались рейси до Німеччини. Небесний простір над північною частиною цієї країни був закритий півдня через хмару попелу. Зараз вона швидко рухається далі. Хто наступний на її шляху - з'ясовувала Оксана Кундіренко.
Виверження вулкана Грімсвотн припинилося. Хоча вдихнути на повні груди не може ані Ісландія, ані ще з десяток європейських країн. Попіл від вогняної гори вітром віднесло на південь та схід. І зараз він висить у небі над Британією, Скандинавією, Бельгією та Німеччиною. Тепер пилу залишилося лише влягтися - запевняють метеорологи - і небезпека скоро мине.
Браян Флінн, представник організіції з безпеки повітряної навігації "Євроконтроль":
- На даний момент залишилися лише відголоски виверження. Вулкан вже достатньо довго спокійний. Тому ми маємо надію, що у найближчі 24 години усі Європейскі країни зможуть відновити рух літаків над своєю територією.
Втім, поки що, рейси навпаки скасовують. Останньою про припинення авіасполучення оголосила Латвія. На черзі Польща і навіть Ленінградська область Росії - саме туди рухається хмара із небезпечною для літаків сумішшю.
Насторожі й Франція - там завтра стартує саміт великої вісімки. І дістатися курорту Довілль, який на півночі країни, мають світові лідери. Втім, шанси, що доведеться пересісти на авто та потяги - мізерні. Адже деякі аеропорти поступово відновлюють роботу.
Петер Рамзауер, міністр транспорту Німеччини:
- Бремен вже відкрили, Гамбург відкриють найближчим часом і до кінця дня має відновитися авіасполучення у небі над Берліном. Найбільша проблема полягала в тому, що між країнами ЄС немає єдиної угоди про допустимі рівні концентрації попелу. Тому дехто надто перестраховувався, аби убезпечити пасажирів.
Самі пасажири, що змушені ночувати у аеропортах, паніки не здіймають, і до форс-мажорних обставин ставляться з розумінням.
Герхард Гохман, пасажир аеропорту Берліна:
- З міркувань безпеки, я цілком це підтримую. Все логічно. Розумніше залишатися на землі, ніж впасти з неба, чи не так?
Попри небезпеку, деякі авіакомпанії готові ризикувати і літати червоними зонами. Адже витівки природи для них можуть закінчитися розоренням.