Правозащитники из США утверждают, что Coca-Cola и Pepsi вызывают рак [ Редагувати ]
Американські правозахисники попереджають, що одна з речовин, яка міститься у Кока-Колі і Пепсі, може викликати рак. Відтак вони вимагають заборонити карамелевий фарбник. Влада Каліфорнії уже на законодавчому рівні постановила розміщувати на пляшках застереження про небезпеку ракових захворювань. Або ж внести зміни у рецептуру напоїв. Більше про цю проблему у репортажі нашого власного кореспондента в США Максима Драбка.
Речовина зі складною назвою 4-метілімідазол може викликати рак, стверджують правозахисники. Досліди на мишах підтвердили виникнення пухлин. Ця речовина входить до складу карамелевого фарбника Кока-Коли і Пепсі. Прямих доказів, що 4-метілімідазол небезпечний і для здоров'я людини поки що немає. Втім, влада Каліфорнії все ж таки додала цю речовину до переліку канцерогенів, що провокують рак. Тож, відтепер Кока-Колі і Пепсі, щоб продавати напої у цьому штаті, повинні або змінювати процес виробництва, або розміщувати на пляшках попередження про небезпеку ракових захворювань.
Майкл Якобсон, голова Центру використання науки на користь суспільства:
- Це крок у правильному напрямку і гарні новини для мешканців Каліфорнії. Сподіваюся, що Кока-Кола і Пепсі зроблять теж саме і по всій країні, а також і у всьому світі.
Правозахисник закликає взагалі заборонити карамелевий фарбник. В Америці, окрім коли, його також використовують в соєвому соусі, каві, хлібі та пиві.
Максим Драбок, кореспондент:
- При цьому Кока-Кола і Пепсі, а також Управління США, що контролює якість харчів, запевняють: продукція безпечна і, щоб заробити пухлину, потрібно випивати понад тисячу ось таких пляшок щодня.
Радж ящиками вантажить Колу і Пепсі в багажник. Щодня випиває по декілька пляшок. Каже: це вже звичка.
Радж, мешканець Арлінгтона:
- Якщо буде знак на пляшці про небезпеку - ми не питимемо. Якщо ж немає - ми продовжимо вживати ці напої.
Кока-Кола і Пепсі вже звернулися до виробників карамелевого фарбника з вимогою зменшити вміст 4-метілімідазола. У компаніях запевняють: це не вплине на якість, смак і колір напою.
Максим Драбок, Юрій Романюк, "Новини", Американське бюро телеканалу "Інтер".