У Києві з'являться тролейбуси для інвалідів [ Редагувати ]
Столичними вулицями незабаром курсуватимуть нові тролейбуси. Вони цілком пристосовані для потреб неповно-справних людей - запевнили у мерії. Пандус особисто випробував заступник мера. Чим ще новий транспорт відрізняється від старого - бачила Ірина Романова.
Друге тролейбусне депо Києва. Саме тут базується новенький вітчизняний електротранспорт.
Завдяки пневмопідвісці, яка дозволяє максимально опустити підлогу тролейбуса, та цьому пандусу проїзд у міському транспорті стає тепер доступним і для інваліда - пояснює водій. Теоретично. А ось на практиці - потрапити всередину на візку - не так вже й легко.
Керівництво депо незручність спочатку не помічає, а потім все-таки визнає: модель нова, експериментальна, тож не без огріхів.
"Так, є елементарні незручності, що йому одноум важко заїхати. Ми ще це досліджуємо. І якщо є проблема конструкційна, ми висунемо своє "фе" заводу-виробнику. І він цю проблему усуне", - говорить Микола Богданенко, замдиректора тролейбусного депо №2 Києва.
Тож поки що інваліду без сторонньої допомоги не обійтися. Надавати її готова кондуктор Світлана.
"Водій відкриває, я допомагаю. - Це ваш обов'язок буде? - Ну, а як! Ми ж проходимо первинний інструктаж ", - розповідає кондуктор Світлана Коновал.
За безпеку неповносправного у тролейбусі також відповідає кондуктор. Світлана показує спеціальне місце для візка.
Перш ніж сісти за кермо модернізованої машини, пройшла інструктаж і водій Ірина.
"У нас проходить плюс 20 годин стажування. Ми вже звикли до цих всіх кнопках, і нормально себе почуваємо", - говорить Ірина Соколова, водій тролейбуса.
Окрім пандуса, великим плюсом водій вважає і кондиціонер. Улітку, каже, буде легше і їй, і пасажирам. Перед виходом на маршрут новенький тролейбус випробував перший заммера. Проїхав кілька зупинок, а - після вмовлянь журналістів - усівся в інвалідний візок. А от заїхати виявилося важче
Але перший заммера налаштований оптимістично - до кінця року місто придбає майже 70 таких тролейбусів. Бо п'ята частина існуючого парку вже від'їздила своє.
"Тролейбус обійдеться близько 270 тисяч євро. Це оплачується за рахунок кредиту ЄБРР, а міський бюджет потім його покриває і повертає. Нам ще потрібно як мінімум 100. А в стратегії розвитку Києва ми розраховуємо на тролейбусну мережу в обсязі 700 тролейбусів", - говорить Ігор Никонов, перший заступник міського голови Києва.
Перші п'ятнадцять - з нової партії - кияни зможуть випробувати днями. І не лише на старих маршрутах. Завтра з'явиться новий - 28 - від проспекту Свободи до Лук'янівки. А до кінця року відкриється ще три - пообіцяли у мерії.