Киянка бореться проти сексуального домагання у маршрутках [ Редагувати ]
Киянка бореться проти сексуального домагання у громадському транспорті. Ініціювала відповідну петицію до Київської адміністрації і навіть знає як зупинити хтивця. Наскільки серйозна ця проблема на столичних маршрутах - дізнавалася Анна Демиденко.
Залицяння, а то й нав'язливі чіпляння у маршрутці - не рідкість. Особливо в час пік, коли від інших пасажирів вас відділяють міліметри. Часто, коли слова не спрацьовують, аби позбутися залицяльника - доводиться вдатися до грубості або й навіть виходити з транспорту.
Цій досить замовчуваній темі вирішила надати розголосу киянка Марічка Крітенко. Розпочала справжню кампанію боротьби проти насильництва у громадському транспорті. До цього її спонукав власний досвід.
"Він підійшов, спочатку терся-терся, як це просто може робити п'яна людина в хитаючому вагоні і потім він так відверто облапав. Я відштовхнула зробила зауваження у мене був ступор, що нікому взагалі ніякої справи не було", - говорить Марічка Крітенко, киянка.
Разом із подругами написали петицію до Київської адміністрації та метрополітену. Вимагають запустити соціальну рекламу. А ще дівчина хоче добитися, щоб у кримінальний кодекс внесли нові cтатті - за домагання у транспорті.
"Я юрист за фахом, прийшла додому подивитися, що законодавство про це говорить, тобто почала піднімати кодекси - я зрозуміла, що мене ні люди, ні моя держава захистити від цього не зможе", - говорить Марічка Крітенко, киянка.
Петиція за поширення соціальної реклами вже набрала близько тисячі підписів. У її групі на Фейсбуці дівчата одна за одною почали розповідати свої неприємні історії. А от зі змінами у законодавстві - складніше. Кримінальним кодексом відповідальність за примушування до статевого зв'язку передбачена статтею 154.
Але там йдеться про людей, які від кривдника залежні матеріально чи службово. Тобто незнайомці на вулиці під дію статті не підпадають. Існує і цивільна відповідальність за заподіяння моральної шкоди - це, наприклад, привселюдна образа.
"Якщо триває образа то спробуйте якось її зафіксувати, або якось зрозуміти чи це студент якогось вузу, чи де ця людина працює, де проживає, бажано заручитися підтримкою свідків, якщо це громадське місце, вони обов'язково будуть", - говорить Анна Маляр, юрист.
До речі, й соціальні реклами проти сексуальних домагань у транспорті вже десятиліття існують у Британії, США, Мексиці та Франції. Слайд_шоу Приміром, у Лондоні є спеціальний телефонний номер, на який можна написати смс - кривдника знайдуть за камерами спостереження та персональному проїзному і покарають.
"Потрися об мене і я на тебе заявлю!" - йдеться у соціальній рекламі в метро у Вашингтоні. І теж додається список контактів, куди можна поскаржитися на інцидент. А в Японії взагалі чоловіки та жінки в метро їздять в окремих вагонах.
"Якщо з'явиться чергова, яка-небудь рекламка, яка чітко розведе два поняття: що є хамством, що не є хамством, що є хуліганством, що не є хуліганством, у всякому разі для молоді це буде якимось стримає фактором", - говорить Юрій Ірхін, психолог.
Групи ФБ І Петиції Марічці вже запропонували допомогу над проектом "Руки геть!" юристи, психологи та нардепи. Схоже, питання гендерної рівності та захисту гідності жінки знову на часі.