"Дні українського кіно": як глядачі оцінили роботи молодих режисерів [ Редагувати ]
10 стрічок, 15 українських містечок і понад 25 тисяч глядачів за три місяці - такі підсумки проекту "Дні українського кіно". Організатори намагалися привернути увагу до проблеми відсутності кінотеатрів у маленьких містах.
Що з цього вийшло - бачила Ксенія Барвіненко.
"Кіборги", "Дике поле", "Чужа молитва" - ці та ще 7 фільмів українських режисерів в рамках проекту "Дні українського кіно" подивились тисячі глядачів по всій країні.
"Реакція у цих містах значно інша, ніж на прем'єрах у Києві, коли всі скептично дивляться українське кіно. Абсолютно інша аудиторія в цих містах. І зараз ми завершили у Снятині, Косиві і Верховині, де їздив Олег Москаленко і там сприймають акторів, як справжніх зірок, як це і має бути", - говорить Андрій Халпахчі, генеральний директор КМКФ "Молодість".
Організаторам вдалось перетворити навіть маленькі будинки культури на професійні кінотеатри. Учасники проекту зізнаються, найважливішим було відчути, що українське кіно надихає глядачів.
"Всі нас постійно підтримували. Спочатку було не дуже багато людей в перший день. До кінця показів - зал наповнювався і це показує, що дуже добре працювало саме "сарафанне радіо", люди розповідали одне одному, і все більше і більше людей починали ходити. В різних містах було по різному, але я скажу одне, що мене дуже вразило: люди починають себе усвідомлювати українцями", - говорить Роман Ясіновський, актор.
Мета проекту - не лише популяризувати українське кіно, а й привернути увагу до малої кількості кінотеатрів. Адже в Україні лише 500 кінозалів, та менше двохсот кінотеатрів, ця кількість не охоплює і половини населення держави. Гроші на проект виділили в міністерстві інформаційної політики. Загалом витратили 15 мільйонів гривень.
Одночасно з показами в Україні, "Дні українського кіно" відбулись у чотирьох країнах світу - США, Канаді, Великій Британії та Португалії.
Повторити проект планують і наступного року, розпочати роботу організатори обіцяють вже на початку 2019 року - аби охопити більше українських міст.