Євробачення-2019: чого чекати у фіналі нацвідбору [ Редагувати ]


Україна почала приймати участь в "Євробаченні" у 2003 році. А вже в 2004 співачка Руслана з піснею "Дикі танці" виграла пісенний конкурс. Раніше представники України за власні кошти організовували виступи за кордоном на конкурсі, а зараз організатори національного відбору "Євробачення" повністю забеспечують всім необхідним артиста та його команду, щоб достойно представити Україну.
Вєрка Сєрдючка (Андрій Данилко) своїм екстравагантним номером "Dancing Lasha Tumbai" виборола на "Євробаченні" в 2007 році 2-е місце. За котируваннями букмекерів і відгуками експертів та глядачів мав найвищі шанси перемогти. Але тоді, всупереч прогнозам, перемогу здобув росіянин Діма Білан.
Також 2-е місце для України в 2008 виборола співачка Ані Лорак, яка тепер гастролює в Росії, і бронзу - Злата Огнєвіч в 2013.
З 2016 року національний відбір почав проводитись у прямому ефірі на двох національних телеканалах, що значно підвищило прозорість і конкурентність відбору. Результат не забарився - одразу ж переможниця нацвідбору Джамала в тому ж 2016 піснею "1944" про складну долю татар принесла Україні другу перемогу.
Непоганий результат для країни, яка брала участь у конкурсі 14 разів - два "золота", два "срібла" і одна "бронза".
За роки української незалежності, єдиними ліфтами популяризації української пісні були молодіжний фестиваль "Червона Рута", що проводився ще з часів СРСР з 1989, але припинив своє існування в 2007 році. А також телепередача "Територія А", яка виходила з 1995 по 2000 роки на одному з національних телеканалів.
За останні роки Національний відбір став справжнім "музичним ліфтом" для молодих українських виконавців. Заявку на нацвідбір може подати будь-який виконавець. Потрапивши до ефірної версії, має можливість виступити на великій сцені, отримати запис якісного звуку та відео, потрапити в суботній прайм-тайм двох національних телеканалів з багатомільйонною аудиторією. А в разі перемоги на конкурсі - показати всі свої найкращі якості вже для 200 мільйонної телеаудиторії з усього світу.
Кожен молодий музикант-початківець в Україні знає, що створивши нову пісню, який би він талановитий не був, має записати її в сучасній студії звукозапису, а це - мінімум 300-400 доларів, а далі пробиватись через армію продюсерів для розміщення композиції на радіо та телебаченні. А це непідйомні кошти для молодих співаків.
Але для творчої молоді немає перепон, якщо ти дійсно хочеш досягти успіху. Нові українські виконавці руйнують застійні стереотипи і старі бар’єри, здобуваючи напряму свою аудиторію через інтернет.
Так, одна з фаворитів відбору українського "Євробачення" - співачка MARUV, здобула популярність в Європі і світі, виклавши на Youtube власноруч зроблений кліп на англомовну пісню "Drank Groove", набравши 87 млн переглядів.
Тим же шляхом пішов інший фаворит цьогорічного відбору - гурт KAZKA, але вже саме пісня українською мовою увірвалась до ТОП-10 кращих пісень музичного агрегатору "SHAZAM", а на YOUTUBE зібрала 155 млн переглядів.
Сила популярності на Youtube працює, можливо, найоб’єктивнішим глядацьким суддею, за кілька тижнів конкурсна пісня Maruv зібрала 1,5 млн переглядів, а KAZKA - майже 3 млн.
Сьогодні Національний відбір "Євробачення" став найпотужнішим музичним ліфтом країни, що з нікому невідомої талановитої молоді в лічені місяці робить зірок. В минулих відборах таким везунчиком став "Melovin".
У відборі-2019 таким може стати, наприклад, молодий співак IVAN NAVI, український Justin Timberlake. Він засвідчив, що батьком-провідником в велику музику для нього став покійний Кузьма Скрябін. Скрябін, призначивши зустріч, сказав йому: "Я - твій фанат. Я тобі придумав псевдонім. Ти будеш Іван навпаки - Наві". Так і з’явився в українському шоу-бізі Іван Наві.
Гурт з промовистою назвою "ЦеШо" з’явився на сцені "Євробачення" з гостро- соціальним номером про проблему ненависті в суспільстві. Гурт є частиною широкого театрального колективу "Дах", творчим керівником якого є Влад Троїцький. Творчість колективу вже давно завоювала прогресивну аудиторію за кордоном. Але гастролюючи світом, молоді українські музиканти тільки в такий спосіб, через сцену відбору "Євробачення", можуть познайомити українців зі своєю нетрадиційною творчістю.
Додатковим поштовхом розвитку молодих українських виконавців стало введення квот на використання в ефірі української мови на радіо в 2015 році, і запровадження квот на мову на телебаченні 2017 року.
Рівень конкурсантів в цьому році значно зріс, з’явилось багато україномовних пісень. Так співпало, що фаворитка двох минулих відборів TAYANNA відмовилися брати участь у конкурсі за кілька тижнів до початку, хоча мала такий намір. Можливо, саме через конкуренцію?
Європейці заздрять такому рівню виконавців в українському відборі. Також варто зазначити, в Росії навпаки інша тенденція, мабуть через відсутність конкуренції і нових музичних талантів, на "Євробачення" повторно вирушить Сергій Лазарєв.
Відбір "Євробачення-2019" найсильніший національний відбір за складом за усі роки. В фіналі конкурсу, який пройде 23 лютого в Києві, кожна з 6 пісень за якістю достойна представляти країну на конкурсі.
Статистика останніх років показує, що Україна раз на 7 років виграє "Євробачення". Найупізнаванішими конкурсантами 2019 є MARUV і KAZKA, саме через любов широкої аудиторії вони мають найвищі шанси на перемогу у відборі. Але виступи на концертах в Російській Федерації кидають тінь на цих виконавців. Тема виступів в країні-агресорі - дуже чутлива для України.
Ведучий Сергій Притула кожному конкурсанту на ефірах задавав питання про причини виступу в РФ. Журі також через прямоефірність, відкритість конкурсу, постійну критику в соцмережах все частіше оминає будь-які гострі кути і намагається не дратувати своїми рішеннями широкий загал. Можливо, через такий тренд більші шанси на перемогу з’являються у конкурсантів з яскравим вокалом і незаплямованою репутацією.