Миколаївський депутат Микола Капацина ймовірно не вказав активи у декларації - ЗМІ [ Редагувати ]

Наприкінці травня 2025 року Центр публічних розслідувань проаналізував статки депутатів Миколаївської міської ради за підсумками 2024 року – найбагатшим з них виявився позафракційний депутат Микола Капацина, за сумісництвом почесний консул Королівства Данія в Миколаєві та співвласник суднобудівного заводу "Океан".
Згодом журналісти "Інформатора" більш детально заглибилися у статки миколаївського бізнесмена та чиновника, чию репутацію аж ніяк не можна назвати криштально чистою. Серед іншого вони з'ясували, що задля примноження свого багатства Капацина не соромиться користуватися прогалинам недосконалої судової системи України, реформу якої поки так і не вдалося завершити. Зокрема, автори розслідування встановили щонайменше два приклади, коли через контрольованих суддів депутат вміло підлаштовував на свою користь розгляд справ про поділ майна.
Згодом, спираючись на наведені вище розслідування та використовуючи данні з публічних реєстрів, декларацій на сайті «Національного агентства з питань запобігання корупції», онлайн-системи YouControl, міжнародних баз судноплавства та інших відкритих джерел, журналісти встановили, що з податкових звітів Миколи Капацини за 2024 рік загадковим чином зник один доволі дорогий актив – суховантаж Princess Nicole (IMO 8319392).
Протягом тривалого часу судно базувалося у порту Миколаєва і було добре відоме серед морських експедиторів і агроекспортерів. Суховантаж під прапором України працював під управлінням компанії Roadstead Terminal "Concord" (RTC), ключовим власником якої, згідно з інформацією з відкритих реєстрів, є Капацина.
Зокрема, за даними YouControl та Opendatabot, Капацина є єдиним засновником і бенефіціаром RTC (ЄДРПОУ 39871068). І той факт, що саме ця компанія управляла судном Princess Nicole, підтверджується даними з міжнародних суднових баз. У 2023 році депутат-бізнесмен задекларував 6,26 млн грн доходу від підприємницької діяльності, що, ймовірно, є прибутком від RTC.
У 2024 році судно Princess Nicole змінило назву на "April 9" та почало ходити під прапором Коморських Островів (номер судна MMSI — 620999017). Це може свідчити про перереєстрацію або продаж, зауважують журналісти.
Однак у декларації Капацини за 2022 та 2023 роки відсутні дані про продаж судна, не вказаний дохід від реалізації активу, немає даних щодо угод з іноземними компаніями.
Джерела в логістичному середовищі припускають, що угода могла пройти через кіпрську компанію. Такий механізм часто використовується для оптимізації оподаткування та уникнення фінансового моніторингу.
Однак якщо це дійсно так, то проведення операції мало бути відображено в декларації Капацини. В іншому випадку маємо всі ознаки порушення антикорупційного законодавства і Податкового кодексу України.
Продаж активу через офшор, без декларування, може свідчити про недоброчесність особи. Судно працювало під українським прапором, з українським екіпажем, через миколаївську логістику, але виявилось "виведеним" за кордон без сліду в офіційних документах.
Час поставити запитання НАЗК та ДПС щодо ситуації навколо Roadstead Terminal "Concord" (RTC). Ситуація навколо суховантажу "April 9" (колишій Princess Nicole) має бути розслідуваною.