Приватизація морпортів на Одещині: чому держава їх продає і які аргументи противників? [ Редагувати ]
З молотка пустять два морські одеські порти. До продажу фонд Держмайна готує Білгород-Дністровський та Усть-Дунайській. На аукціон їх виставлять вже незабаром, восени. Скільки планують виручити за стратегічні підприємства? І що кажуть на це противники приватизації? Мої колеги розкажуть.
Білгород-Дністровський та Усть-Дунайський морські порти. У Фонді держмайна кажуть: ці підприємства в такому жахливому стані, що врятувати їх може лише приватизація. Бо у держави немає коштів на відновлення об'єктів.
Тарас Єлейко, заступник голови Фонду державного майна України:
Після приватизації держава з одного боку отримає досить значні суми надходження в бюджет, з іншого боку - держава отримає нові робочі місця, держава отримає нові податкові надходження і держава отримає ще, не забуваєм, великі інвестиції відбудови якраз самих портів, тобто дійсно їх реконструкції.
А ще Білгород-Дністровський порт має величезні борги і перед кредиторами, і перед власними працівниками. Через замулені канали до його причалів наразі не можуть підійти навіть маленькі судна, тож підприємство майже не працює.
Аліна Танасієнко, працівниця порту:
Я гадаю, що інвестиції потрібно сюди залучати, є потенціал. Є, як кажуть, можливості розвитку - відновити роботу кранів, відновити автонавантажувачі.
Валерий Дочу, працівник порту:
Ну, надеемся, что государство или кто поможет - и мы сами будем стараться, чтоб порт заработал!
Утім, є й противники такої приватизації. В одеській опозиції вважають: порти, які раніше були гордістю регіону, влада хоче продати за копійки. Мовляв, саме для цього останніми роками чиновники доводили підприємства до зубожіння.
Віктор Баранський, депутат Одеської міськради, "Опозиційна платформа - За життя":
А тех сотрудников, которые сегодня остаются, их ожидает, к сожалению, тоже очень печальная участь, если это произойдёт - вот эта большая приватизация: пока всё идёт к тому. Потому что новые собственники, наверняка, там захотят или продать всё на металлолом, как это обычно бывает, или там сделать какие-то склады - перепрофилировать предприятие. Поэтому ничего хорошего не будет ни с сотрудниками, ни с бюджетами городов, в которых они находятся, в которые они давали отчисления в виде налоговых платежей.
У порту на це відповідають: у договорі купівлі-продажу будуть прописані жорсткі умови для нового власника.
Оксана Кіктенко, в. о. директора ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт":
Головним із них є, ми будемо прописувати, збереження профілю підприємства як мінімум на тридцять років. Захист, соціальний захист працівників. По-перше, це погашення заборгованості по заробітній платі і збереження робочих місць всіх, як мінімум, шість місяців: це прописано законом.
Опозиціонери ж вважають: держава надто легко вирішила розпрощатися з такими стратегічними підприємствами.
Віталій Саутьонков, депутат Одеської міськради, "Опозиційна платформа - За життя":
Задача - продать! Какие будут последствия, что после этого государство получит: оно получит единовременную денежную компенсацию, небольшую, потому что я уверен, что огромное из неё количество пойдёт на выплату, скажем так, в конвертах чиновникам для того, чтобы аукцион состоялся, для того, чтобы он состоялся по нормальной и по правильной цене, по которой захотят выкупить те инвесторы - они же все бизнесмены, они понимают, что если кто-то захочет в теории взять, они в теории дадут для того, чтобы сэкономить, но государство от этого в очередной раз проиграет.
Білгород-Дністровський та Усть-Дунайській порти чиновники планують виставити на торги вже в жовтні-листопаді. Ціна першого стартуватиме від двохсот мільйонів гривень, другого - від сорока мільйонів.