Час "перевзуватися": перші морози змушують змінювати шини на зимові [ Редагувати ]
Досі їздите на літній гумі - тоді ви - екстремал. І тут навіть снігу чекати не варто. Достатньо мінусової температури й дощу, який перетворить дорогу на ковзанку.
А задля того, щоб побачити на власні очі наскільки некерованою може бути "неперевзута" автівка, наш Олександр Васильченко на спеціальному майданчику влаштував експеримент. А ще зібрав поради для усіх водіїв. Далі його матеріал.
Василь у черзі на заміну гуми. Каже, машиною їздить щодня і зволікати з "перевзуванням" - собі дорожче.
-Але ж, безпека насамперед.
Ажіотаж на зимові шини тримається вже кілька днів, розповідають продавці. Асортимент гуми - на різний смак і гаманець. Та автовласники обирають переважно імпортних виробників.
В большинстве это страны Евросоюза. Там Румыния, Словения, Португалия, Испания, Италия.
Та якщо одні "перевзуваються" своєчасно, інші тягнуть до останнього. А потім із першим снігом - сотні аварій. І місто - в полоні заторів.
Влад Антонов засновник dtp.kiev.ua:
Кількість аварій при ожеледиці збільшуєтсья в 5-6 разів, або навіть більше. Під час дощу, одразу в 2-3 рази. Тобто, якщо тільки починається дощ, особливо в зимку, або там потужний сніг. Одразу в перші хвилини поступають повідомлення про ДТП, моментально просто.
Та чи справді проблема в гумі? І чи є істотна різниця між літньою та зимовою?
Олександр Васильченко, кореспондент:
Для того, щоб зрозуміти як літні і зимові шини поводяться в холодну пору року, ми приїхали на спеціально обладнаний майданчик. А допоможе нам це продемонструвати інструктор з контраварійного водіння. Ну що, поїхали?
Руслан Холявко, кандидат у майстри автомобільного спорту, пропонує провести експеримент. Спочатку на швидкості 40 кілометрів за годину на зимовій гумі гальмуємо перед умовними пішоходами. Автомобіль зупиняється на безпечній дистанції.
Не замінюючи шин, підвищуємо швидкість до шістдесяти кілометрів за годину. Результат знову позитивний.
"Перевзуваємося" у літню гуму. Швидкість - 60.
Авто із силою таранить умовних пішоходів. І це на сухому асфальті, каже інструктор. Сніг і ожеледиця значно збільшать гальмівний шлях.
Руслан Холявко, інструктор із контраварійного водіння:
Змінювати резину треба при середньодобовій температурі +5 градусів та нижче. Тому що вона буде більш дубова і буде значно збільшувати гальмівний шлях.
Замінювати одразу необхідно всі чотири шини, наголошує Руслан. Утім, в холодний період необхідно змінити і стиль водіння.
Руслан Холявко, інструктор з контраварійного водіння:
Автомобіль набагато легше їде юзом і тому це треба також враховувати, і потрібно заздалегідь починати гальмування, набагато плавніше працювати з педалями як гальм, так і газу, бо при розгоні легко запустити автомобіль в букс.
Несвоєчасна заміна шин коштуватиме водієві майже семисот гривень штрафу. Або ж розбитого автомобіля.