Європа намагається відмовитись від екологічно небезпечного транспорту: яка ситуація в Україні [ Редагувати ]
Місце збуту вживаних авто. Саме так нині виглядає ситуація в Україні, бо у 2021-у році українці "перегнали " рекордну кількість легкових авто - майже пів мільйона машин, і всі - з-за кордону. І майже всі - вживані.
І тоді як Європа робить усе, аби відмовитись від екологічно небезпечного транспорту, Україна лише думає, як наслідувати досвід Заходу.
Тож наша Ірина Розова у Києві, а Олена Абрамович у Брюсселі вирішили порівняти державні підходи до екологічних стандартів і показати, як двигун авто впливає на довкілля. Давайте подивимось.
На роботу - в інший кінець міста, додому або у справах. Без своєї улюбленої автівки Михайло - нікуди.
Михайло Славський, власник авто:
Можна сказати - похилого віку як на автівку, німці на таких автомобілях вже не їздять, їй вже 15 років.
Аби заощадити, чоловік пригнав авто з Європи. Вимог до майбутнього транспорту було небагато. Тож, старенький німецький бензиновий "Седан" виявився по кишені й відповідав українським екологічним стандартам.
Михайло Славський, власник авто:
В мене автомобіль євростандарту євро чотири, перед тим я пройшов сертифікацію і тоді я вже поїхав на митницю. Без цього сертифікату я би не розмитнив автомобіль.
Тим часом у Бельгії дизельні авто стандарту Євро4 різко здешевшали - на третину. Бо з першого січня заїжджати у столицю на них заборонено. І останніми днями про це нагадують із усіх телеекранів країни.
Згідно зі статистикою, це стосуватиметься 97 тисяч авто, які заїжджають у Брюссель. Це машини стандарту Євро-4, і вони останні, які не повинні були бути обладнані фільтрами, щоб запобігти викиду дрібних забруднювальних частинок.
Шкідливі викиди - головна причина такої заборони. Два роки тому в місті заборонили машини стандарту Євро-3. Побачили ефект - повітря стало чистішим на третину. І, згідно з дослідженнями, дизельні авто стандарту Євро4 хоч і налічують лише 12% транспорту в місті, забруднюють повітря в рази більше за інші. Їх заборона дозволить скоротити викиди твердих частинок майже наполовину, а високотоксичних оксидів азоту - на чверть. Стежитимуть за дотриманням нових правил камери спостереження.
Паскаль Орман, речниця Управління довкілля Брюсселя:
Камери скануватимуть номерні знаки машин і ми одразу матимемо повну інформацію про авто і якість його двигуна. Система сама автоматично визначатиме, чи цій машині можна їздити містом, чи ні.
Порушники отримуватимуть штраф - 350 євро. Зніматимуть його не з першого січня - водіям відвели 3 місяці на адаптацію. І вже з квітня штрафуватимуть. І це не останнє заплановане обмеження. До 2035 року Брюссель хоче відмовитися повністю від дизельних чи бензинових авто. Схожі цілі поставили й низка інших європейських столиць.
Серед цих столиць і Київ. Заборонити дизельні та бензинові авто в нашому Мінінфраструктури запропонували ще влітку. Як пояснюють чиновники, нововведення стимулюватиме українців пересісти на електрокари. Відповідний законопроєкт вже оприлюднили на сайті відомства. Щоправда, до парламенту документ ще не надійшов.
Олексій Гончаренко, народний депутат:
Може хтось там побачив "Теслу" чи ще щось і вирішив, що скоро всі будуть на "Теслах", у їхній уяві у нас у всіх все суперово, кожна людина вже може купити собі "Теслу".
І якщо в Бельгії відмовитися від бензинових і дизельних двигунів планують до 35-го року, за задумом українського уряду, новації мають запрацювати до 2030 року.
Михайло Славський, власник авто:
Якщо вони планують заборонити, то їм потрібно в Києві зупинити увесь громадський транспорт - це маршрутки, тому що там екологія взагалі ніякої немає - з труби валить чорний дим? Про яку екологію говорити? Так само в нас і "Жигулі" досі їздять, там ніяких екологічних стандартів. Люди просто не зможуть дотриматися екологічних норм, тому що треба купляти євро шість, євро шість у нас - 20 тисяч євро, а 20 тисяч євро - треба працювати 20 років, не їсти, не пити.
Експерти ж упевнені, підвищення екологічних стандартів у Європі не мотивуватиме українців піти європейським шляхом і пересісти на екологічно безпечний транспорт, а лише збільшить наплив вживаних авто в Україну.