Вода не перешкода: як працюють понтонно-мостові підрозділи [ Редагувати ]
Подолання водної перешкоди - один з елементів багатьох бойових операцій. Як у наступі, так і в обороні. За цей напрямок інженерного забезпечення в силах підтримки Сухопутних військ відповідають понтонно-мостові підрозділи. Вони залучені на кожному операційному напрямку й постійно тренуються. Що саме відпрацьовують? Спільний репортаж з нашими оборонцями із Сухопутних сил - далі.
Олександр Візгін, офіцер управління комунікацій Командування Сухопутних військ ЗСУ:
Мало яка операція на суходолі проходить без подолання водних перешкод. Тож відпрацювання поромної переправи техніки та особового складу є неодмінним елементом бойової підготовки підрозділів Сухопутних військ.
Від злагодженості дій військових інженерів залежить успіх наступу. Працювати потрібно швидко і водночас якісно.
Позивний "Молот", командир понтонно-мостової роти:
Є мостова переправа, можна зробити мостову переправу. 60-тонний міст - це максимальний, і 20-тонний міст. І також перевізні пороми, починаючи від 40 т до 170 т…Тобто, якщо ширина річки буде більше, ніж 59,5 м, то буде вже поромна переправа. Будемо буксирувати катерами пором.
Робота ця масштабна, її важко приховати від сторонніх очей. А отже, небезпечна. Тут у пригоді стають засоби маскування.
Олександр Візгін, офіцер управління комунікацій Командування Сухопутних військ ЗСУ:
Аби максимально ускладнити для противника виявлення та ураження наших підрозділів, переправи зазвичай відбуваються під щільним прикриттям аерозольного маскування.
Позивний "Льова", командир підрозділу аерозольного маскування:
Ми маскуємо різні військові об'єкти, переправи понтонні, також важливу інфраструктуру. Якщо погода, погодні умови дуже вдалі й нам підходять, ми маскуємо, ми до кілометра можемо замаскувати взагалі все, що завгодно. Буде туман, і ворог не буде бачити, що під ним знаходиться.
На цьому тренуванні понтонери переправляють вантажівки. У бойових умовах це може бути що завгодно - від танків до піхоти.
Олександр Візгін, офіцер управління комунікацій Командування Сухопутних військ ЗСУ:
Завантаження техніки на пором - один з найскладніших елементів переправи. Він потребує виняткової точності та вивіреності, якої досягають шляхом тривалих виснажливих тренувань.
Такі вишколи в частинах і підрозділах підтримки Сухопутних військ проводять щотижня, а то й частіше. Зокрема й у прифронтових районах. Саме цим понтонерам - навички, набуті під час тренувань, неодноразово доводилося використовувати в умовах реальних бойових операцій.
Позивний "Кроха", командир понтонно-мостового взводу:
Під'їжджаємо, скидаємо ланки, складаємо пором, і так само завантажуємо техніку, відвозимо на протилежний бік, на протилежний отвір, і все так само вигружаємо, завантажуємо - знову назад. Ми облаштовували переправу для подолання водної перешкоди під час наступу. Артилерія, авіація, все було. Все було добре.
Вишкіл завершують поверненням у відправну точку. Оборонці без особливого поспіху, але оперативно розбирають пором, завантажують понтони назад на вантажівки. І от про нещодавню бурхливу діяльність нагадують хіба що сліди від протекторів коліс на березі.