Модернізація "Укрзалізниці": якими будуть нові вагони та маршрути [ Редагувати ]
Через скасування авіаперельотів залізниця стала основним зручним способом для подорожей серед українців. Як внутрішніх, так і міжнародних. Стратегічне значення вона має і в умовах повномасштабної війни. Модернізація залізниці - серед пріоритетів держави. Нові маршрути, нові вагони та колії. Анатолій Журавльов розповість про плани "Укрзалізниці" на наступний рік.
Дизельний рейкобус польського виробництва "PESA". Через необхідність регламентного капітального ремонту в січні 2022-го та відсутність на той момент українських фахівців для проведення робіт - його перестали експлуатувати. Тепер цей транспорт знову готовий вийти на вітчизняні залізничні маршрути.
Олег Головащенко, директор філії "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця":
У 2023-му був підписаний контракт з виробником, проте на умовах, що ми не просто віддаємо наш поїзд їм в ремонт, а навчаємо своїх співробітників - це невелика група найдосвідченіших працівників. Виїжджали постійно групами до виробника в Польщі, навчалися, отримали сертифікати.
Таких рейкобусів на балансі 14. Три - вийдуть на маршрути в рамках нового загального графіка руху поїздів, що буде запроваджений з 15-го грудня і діятиме наступний рік. Над ним плідно попрацювали, зазначає директор філії "Укрзалізниці".
Олег Головащенко, директор філії "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця":
Якщо коротко в цифрах. Це 10 абсолютно нових поїздів введено в графік, напрацьовано нами. 5 поїздів - безпосередньо поїдуть у гори. 20 поїздів загалом буде ходити до нашого незламного Харкова - різних, з абсолютно новим графіком. Та підтримуємо запроваджену систему залізничного прискорення, і таким чином прискорено 38 поїздів внутрішнього та міжнародного сполучення.
Серед нових міжнародних маршрутів - потяг з Києва до Будапешта, зазначають в "Укрзалізниці".
Олександр Перцовський, голова правління АТ "Укрзалізниця":
Прямий поїзд, який дає змогу в місті Київ сісти й без пересадок дістатися славного європейського міста Будапешт. Саме з наших традиційних вагонів "купе", "СВ" буде складатися цей поїзд. Буде прибувати до Будапешту о 6 ранку. Це дає можливість прибути й розлетітися, куди потрібно по світу. Так само і зворотній - він досить пізній, пізнє відправлення з Будапешту.
Ще одне з основних завдань, яке ставить на майбутній робочий рік перед собою компанія, оновлення рухомого складу.
Олександр Перцовський, голова правління АТ "Укрзалізниця":
100 вагонів, які вперше з державного бюджету були замовлені, вони працюють. Нам цього року підтвердили у бюджеті 4,4 мільярда на пасажирські вагони. Мільярд - це післяоплата на ті вагони, які зараз виробляються, - 66 вагонів українського виробника, 160 підприємств по всій країні задіяно в цю програму.
Загалом на розвиток "Укрзалізниці" у "Держбюджеті-2025" передбачено понад 7 мільярдів гривень видатків. Компанія планує продовжити й співпрацю із закордонними партнерами.