Владельцы банков не спешат тратиться на защиту от грабителей [ Редагувати ]
Стан найтяжчого пораненого під час нападу на банк у Донецьку - стабільний. Чоловікові провели шестигодинну операцію. Нагадаю, збройне пограбування сталося у понеділок. Троє поранених потрапили до лікарні. Грабіжників досі не знайшли. Уже минув рік, як Нацбанк видав постанову про оснащення відділень банків засобами технічної безпеки. Однак фінустанови із цим не поспішають. Як касири мають захищатися від нападників, з'ясовувала Галина Тимощук.
Із банку - просто на лікарняне ліжко. Грабіжники лякали касирів. А під кулі потрапили звичайні відвідувачі. Це останнє з резонансних пограбувань у центрі Донецька. З комерційного банку зловмисники винесли близько мільйона гривень.
Щоб попередити подібні випадки, Нацбанк ще два роки тому зобов'язав банківські установи "забронюватися" від грабіжників. Хоча б поставити бронескло та відеокамери. Однак уже тоді це рішення викликало невдоволення серед фінансистів.
Олександр Сугоняко, президент асоціації українських банків:
- Вимагалося додатково понести витрати, витрати серйозні в тому числі наприклад на покупку камер відеоспостереження.
Кому кошти дозволяли, той зміг виконати умови, кажуть в асоціації банків. Правда, деякі установи досі відмовляються від бронескла і ґрат на вікнах касирів. Мовляв, це псує дизайн інтер'єру. Президент асоціації впевнений: кожен керівник має сам вирішувати, як убезпечити свій банк від грабіжників.
Олександр Сугоняко, президент асоціації українських банків:
- В цій постанові так і прописано, що відповідальність то несе не НБУ, за збереження коштів в банку, а саме керівники банків.
У Державній службі охорони переконані: самостійне вирішення питання безпеки призводить до того, що банк стає легкою здобиччю для крадіїв.
Світлана Павловська, начальник відділу департаменту державної служби охорони:
- Якби ці грабіжники знали або бачили, що декілька разів групи затримання міліції охорони саме, під'їздили до цього банку то ніякого бажання у нього не було вводити в дійсність.
На захист банку має бути спрямований цілий комплекс заходів, каже психолог-кримінолог Юрій Ірхін. Тому нерідко металеві решітки й тривожна кнопка безсилі проти людського фактора - страху.
Юрій Ірхін, психолог-кримінолог:
- То есть человек, тот же кассир, забывает либо теряется в критической ситуации. Не понимает, что нужно сделать первым делом - ахнуть, охнуть, отдать деньги либо потом нажать, либо в начале нажать - потом продолжать беседовать.
Тож психологи рекомендують банкам навчати свій персонал. Говорять: дуже багато залежить від позиції касира. Холодний діалог разом із технічними діями можуть врятувати і гроші, і здоров'я людей.
Наприклад, цей грабіжник, що зазіхнув на одне з відділень у столиці кілька тижнів тому, натрапив саме на такого касира.
Галина Тимощук, Євгеній Сакун, Новини, Телеканал "Інтер".