С 1 января 2004 года таможенные пошлины на новые иномарки в Украине составят 15% (дополнено) [ Редагувати ]
20 ноября депутаты приняли в первом чтении Проект Закону про розвиток автомобільної промисловості України (номер 3677 от 13.10.2003 г.). Данный проект предусматривает с 1 января 2004 года введение новых ввозных таможенных пошлин на новые импортные автомобили в размере 15%, на авто до 5 лет - 20% и старше 5 лет - 30%.
Кроме того, льготы по акцизу теперь будут предоставляться производителям, выпускающим в год более 10000 авто, а для предприятий, с утвержденной Инвестпрограммой сохраняются до 2008 года льготы по НДС, налогу на прибыль, акцизному сбору и ввозным пошлинам.
Предлагаем ознакомиться с поименными результатами голосования депутатов. Это можно сделать здесь.
Текст Законопроекта номер 3677 от 12.10.2003 г.
Сравнительные таблицы по ввозной таможенной пошлине.
А вот как депутаты обсуждали этот Законопроект, к рассмотрению которого в Верховной Раде приступили в конце рабочего дня.
Оголошується до розгляду...
Це не народний депутат був, не треба. Вже пішов міністр, все.Оголошується до розгляду проект Закону "Про розвиток автомобільної промисловості України". доповідачі народний депутат України Ярослав Сухий, підготуватися анатолію Семинога.
17:40:51 СУХИЙ Я.М.
Шановні народні депутати.
Ярослав Сухий місто Запоріжжя фракція СДПУ(О). Серед пріоритетів законодавчої політики в галузі господарювання пріоритетів поширених у всіх країнах з ринковою економікою і про це вже говорили сьогодні в цьому залі. Є державна підтримка вітчизняного товаровиробника. І особливо в такій високотехнологічній галузі, як автомобілебудування в тому числі українське автомобілебудування.
Особливо не лише тому, що на світовому ринку продукція українського машинобудування, перш за все, автомобілебудування та й літакобудування замість участі в економічній змагальності має справу жорсткої політичної протидії. До того наше господарське законодавство давно потребує гармонізації Із міжнародноправовими нормами. Державне втручання потрібно ще й тому, що продукція автомобілебудування є певним показником рівня матеріального добробуту, складовою частиною задоволених соціальних потреб і запитів наших громадян. І ми повинні зробити все від нас можливе, залежне, аби з тим український автомобіль став більш доступний за ціною для споживачів.
Як свідчить світова практика розвиток автомобілебудування забезпечує мультиплікативний ефект у суміжних галузях економіки та стійке зростання зайнятості населення.оскільки, одне робоче місце в автомобільній промисловості створює 7-8 робочих місць в суміжних галузях.
Я нагадаю: загальна чисельність працівників автомобільної галузі складає понад 85 тисяч чоловік. У свою чергу стабільну роботу автомобілебудівних підприємств забезпечить більше 600 підприємств постачальників сировини, матеріалів, комплектуючих виробів тощо на яких зайнято понад 200 тисяч чоловІк персоналу.Наприклад, сьогоднІ одне з провІдних підприємств автомобілебудівної галузі України ЗАЗ, Запорізький автомобільний завод, співпрацює з більшістю 500 українськими постачальниками забезпечуючи їх замовлення.
Шановні Народні депутати! З прийняттям законопроекту 3677 будуть створені, дедалі кращі умови для розвитку внутрішнього ринку металу, хімії, електроніки, тощо. Йдеться про встановлення в особі, наприклад ЗАЗу та інших автомобільних підприємств дійсно потужного та ефективного національного споживача, який після прийняття законопроекту значно розширить масштаби співпраці з вітчизняними виробниками суміжниками.
Шановні народні депутати! З цієї трибуни буде далі наростати вал законопроектів, щодо автомобілебудування, який призводить не до наповнення, а до додаткових витрат бюджету. Тому запропонований групою народних депутатІв України проект Закону номер 3677 не вимагає додаткових витрат бюджету. ВІн буде наповнювати бюджет найближчий рік на один мільярд гривень. Навпаки, він сприятиме наповненню і стабільному росту бюджету і вже хоча б одна ця обставина, вже хоча б один цей фактор заслуговують на всебічну підтримку та схвалення цього проекту в цілому, як закону.Я вношу пропозицію проголосувати за проект закону 3677 в першому читанні та в цілому, як закон. Дякую за увагу.
ГОЛОВА. Анатолій Семинога. Будь ласка, по законопроекту 3677-2.
17:44:10 СЕМИНОГА А.І.
Шановний головуючий, шановні колеги! Ми сьогодні розглядаємо з вами дуже важливий законопроект і тому мені особисто незрозуміло, чому в порушення Регламенту Верховної Ради даний законопроект розглядається за спрощеною процедурою. Адже мова йде про величезну галузь, провідну галузь економіки нашої держави. Мабуть ні в кого не викликає сумніву, що потрібно підтримувати дану галузь, що потрібна державна підтримка.
Але давайте повернемося до історії з цього питання. Вона почалася в 1997 році, коли було створено СП "АвтоЗАЗ" І цьому СП при затвердженні інвестиційної програми, затвердженої Кабінетом Міністрів, були надані безпрецедентні пільги. і практично сьогодні це підприємство не сплачує зовсім ніяких податків, а лише податок на зарплату працівників підприємства.
І що ж ми маємо за п'ять років роботи даного підприємства? За п'ять років не впроваджено виробництво жодної сучасної моделі автомобіля, саме українського автомобіля.
Виробництво повноцінним, повномасштабним циклом відбувається сьогодні лише двох моделей - "Таврія" і "Славута" В той же час дуже активно проводиться робота по, так званій, крупновузловій зборці автомобілів іноземного виробництва. Дякую.
Чи доцільно сьогодні підтримувати виробництво складання саме зарубіжних автомобілів? Тому група депутатів пропонує законопроект - я хочу нагадати, що мова йде сьогодні не про випуск вітчизняних автомобілів, а про складання, так зване "отверточне" складання автомобілів вітчизняного виробництва. Ми пропонуємо надати рівні можливості всім учасникам цього процесу на ринку автомобілебудування. можливість надання пільг підприємствам з інвестицією в виробництво автомобілів, комплектуючих виробів та запасних частин до автомобілів. Це слідуючі пільги: звільнення від податку на прибуток в тій частині, яка направляється на розвиток виробництва, звільнення від сплати ввізного мита на товари, які використовуються підприємством для використання автомобілів і відмова від існуючих пільг щодо податку на землю, ПДВ на акциз, на акцизний збір з продажу автомобілів.
Ми глибоко переконані, що наш законопроект дозволить розблокувати ситуацію в автомобільній галузі І створити рівні конкурентні можливості для всіх учасників цього ринку. Прошу підтримати даний законопроект в першому читанні. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую вам. Переходимо до обговорення. На табло, будь ласка, прізвища народних депутатів.
А, вибачте, зніміть, будь ласка. Цушко Василь Петрович від комітету. Поспішив я, вибачте. Перший заступник Голови комітету з питань фінансів і банківської діяльності.
17:47:30 ЦУШКО В.П.
Уважаемые народные депутаты! Я не буду вдаваться в подробности этих законов. Я скажу вам историю принятия этого закона нашим комитетом.
Сначала было зарегистрировано два законопроекта: 3677 и 3677-1. Комитет для того, чтобы разобраться, специально устроил выездное заседение на автоЗАЗ, пригласил всех соавторов законов, потому что было 2 законопроекта. Выехали на АвтоЗАЗ. Посмотрели там производство. Выслушали полностью экономические показатели работы этого предприятия. После этого там же на АвтоЗАЗе на выездном заседании комитета было принято решение и все авторы и одного законопроекта, и второго альтернативного согласились с тем, что этот закон нужен стране, нужно его объединить и подать единый закон. Все авторы закона и 3677, и 3677-1 подали единый законопроект. И мы должны были его рассмотреть. Но в связи с нашими политическими коллизиями в парламенте он откладывался. За этот период часть авторов этого законопроекта отозвали свои подписи, ну в частности Анатолий Иванович Семинога и другие, и подали альтернативный законопроект. Также есть еще один альтернативный законопроект.
Комитет рассмотрел и те, и те законопроекты, но принял решение, свое решение не отменил первоначальное и рекомендовал Верховной Раде принять закон 3677. Спасибо. Я закончил свой доклад.
ГОЛОВА. Дякую Василь Петрович. Сідайте, будь ласка. На табло прізвища народних депутатів, що записалися на виступи. Бабурін, фракція комуністів. підготуватися Бастризі.
17:49:24 БАБУРІН О.В.
Уважаемые коллеги, здесь уже было сказано, что именно в этом зале в 1997 году был принят закон, который послужил началу возрождения автомобилестроения на Украине. И сегодня , благодаря тому, что тогда закон был принят, сегодня работает прекрасное производство. За 9 месяцев в бюджет Украины было перечислено 600 миллионов гривен. 537 смежников и поставщиков сегодня работают на это производство. На 2004 год запланирована мелкоузловая сборка "Опелей" и ВАЗов. И вот поэтому отсюда все исходит. Вот это нормально работающее предприятие сегодня, как бельмо на глазу. И появляются альтернативные проекты, которые говорят о том, что надо завозить полуразобраный автомобиль, дособирать его с помощью гаечного ключа и отвертки и получить префиренции те, которые получает и даже не получает коллектив 16 тысяч. А на следующий год запланировано еще 20 тысяч рабочих мест. Так давайте будем поставлять своих работников за границу. Там будем платить за рабочие места. Поэтому я сожалею о том, что был указ Президента, это обращаюсь к "Нашей Украине", это было политическое решение. Я думаю, что если мы поддержим сегодня этот закон, будут новые инвестиции, возродится и "ЛУАЗ", и "КРАЗ", и "ЛАЗ". Поэтому давайте работать на Украину, на народ Украины, а не на отдельных его личностей. Прошу поддержать закон 3677.
ГОЛОВА. Іван Бастрига, фракцІя "РегІони України". Наступним буде виступати Павло Жебривський.
17:51:16 БАСТРИГА І.М.
Уважаемый Владимир Михайлович, уважаемые коллеги! Мы сегодня можем говорить первый год, очевидно, с гордостью, что машиностроение за текущий год, вот когда мы работаем с коалиционным правительством, поднялось более практически на 30 процентов. Это то, чем занимается каждая цивилизованная страна. Поэтому принятие закона, который мы сейчас обсуждаем, что дает сегодня?
Первое, чего не надо бояться, говорят бюджет потеряет. Бюджет в следующем году предусматривает доход в бюджет от работы "АвтоЗАЗа" 1 миллиард. Это 100 тысяч рабочих мест, где выплачивается неплохая заработная плата, где выплачиваются остальные налоги. Поэтому наши коллеги, которые были в Запорожье, смотрели, это создание, это как раз вот правильный подход к использованию законодательной базы через инвестиции. Дав определенные льготы, мы видим сегодня определенные серьезные результаты, рост производства в четыре раза и дальше развитие, развитие и наращивание производства. Идти по отверточной сборке автомобилей, а также автобусов и так далее - это дорога в никуда.
Я прошу вас, я прошу вас и всех присутствующих в зале поддержать этот закон и дать возможность развитию этому единственному крупному предприятию автомобилестроения на Украине. Спасибо.
ГОЛОВА. Павло Жебрівський, фракція "Наша Україна". Підготуватися Василю Гурєєву.
17:52:48 ЖЕБРІВСЬКИЙ П.І.
Павло Жебрівський, 65 виборчий округ, фракція "Наша Україна". Я хотів би, шановні колеги, сказати, що законів подібних по підтримці автомобілебудівної промисловості є порядка семи. Але достатньо цікаві ці закони, тобто є когорта якихось підприємств - виділяється в кожному законі, і підтримують тільки деякі підприємства.
От давайте подивимося закон номер 3677. Що пропонується? Введення статті першої: підприємство з виробництва автомобілів, комплектуючих виробів запасних частин, який передбачає виготовлення поряд з іншими автомобілями та комплектуючими виробами і запасними частинами автомобілів та комплектуючих виробів і запасних частин до них країною, походженням яких є Україна. Вона є дискримІнацІйною норма. Вона тільки пІдтримує чотири пІдприємства - "ЗАЗ", "ЛАЗ", "КРАЗ", "ЛУАЗ".
Стаття друга "Вимоги до підприємств автомобілебудування": мати затверджену Постановою Кабінетом Міністрів України в установленому порядку інвестиційну програму та план створення робочих місць, призведе до того, що тільки "ЗАЗ" та "ЛАЗ" зможуть займатися виробництвом та складанням автотранспортних засобів.
наслідком цього проекту не передбачені пІльги підприємствам. які будуть мати затверджену Кабінетом Міністрів України інвестиційну програму. І ці підприємства в період створення виробничих потужностей матимуть нерівні умови порівняно з імпортерами та підприємствами, які мають уже таку преференцію.
Я хотів би сказати, що встановлення ввізного мита на двигуни та кузови для промислового складання, які імпортуються з країн, що не мають режиму вільної торгівлі, буде складати 20 відсотків. В той же час, якщо готові автомобілі, мито буде 15, 12, 10 відсотків. Тобто ми стимулюємо ввезення, імпорт автомобІлІв, а не їх тут зборку.
Мені досить цікаво. Сьогодні уже порядку 40 днів потрібно записуватися на придбання автомобілей, виробництва "Автозаз", І ми ще викохуємо одного монополіста. Давайте ми зробимо одного монополіста, загубимо всі підприємства, це порядку 13 підприємств, які виробляють автомобілі, які розпочали таку роботу, і тоді ми будемо мати ціни, не нижчі, ніж імпортні, тому що це є монополізація виробництва. І ми цього допустити, шановні колеги-депутати, не можемо.
Крім того, я хотів би сказати, що закон 3677-2 передбачає підтримку не одного виробника, не підтримує і не викохує монополіста, а підтримує всю галузь автомобілебудування.Я думаю, що ми маємо пІдтримати закон номер 3677-2. Дякую.
ГОЛОВА. Василь Гуреєв. У нас уже один проти є. Все нормально. Шановні колеги, у нас ще залишились Гуреєв, Беспалий - і все, і закінчуємо.
17:56:05 ГУРЕЄВ В.М.
Шановні колеги-депутати!
Дійсно, сьогодні питання, яке розглядаємо, воно дуже важливе для нашого машинобудування. І в першу чергу, що кожна країна, індустріально розвинена, чи котра себе вважає в майбутньому такою країною, повинна підтримувати вітчизняне виробництво. Виробництво, а не великогабаритну чи вузлову зборку. Доля цього закону дуже складна. Багато років тому назад, три-чотири роки ми вносили пропозиції підтримати галузь автомобілебудування. І парламент попереднього скликання пішов назустріч і у нас були нормальні показники.
Я вважаю, шановні колеги, треба підтримати закон 3677.
Друге. Автомобілебудування - це галузь з галузей в машинобудуванні. І я не хочу тут займатись лікбезом, як кажуть, ви прекрасно знаєте, що це хімічна промисловість, металургійна промисловість, двигунобудування, - те, що нам треба підтримувати і розвивати!
Третє. Потрібно відрізняти виробництво автомобілей від великовузлової збірки. Тому виникають інші проекти, котрі зовсім ніякого відношення до виробництва автомобілей не мають.
Шановні колеги, я пропоную припинити обговорення. Дуже прошу підтримати закон 3677. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую. Борис Беспалий - останній виступаючий. Я прошу, щоб ми зараз продовжили роботу на пару хвилин для того, щоб завершити розгляд цього питання.
17:57:48 БЕСПАЛИЙ Б.Я.
Борис Беспалий, фракцІя Блоку ВІктора Ющенка "Наша Україна".
Шановні колеги, я звертаю вашу увагу на серцевину даного конфлікту, якщо його можна так назвати.
Що ми хочемо - те ми і отримуємо. Ми хочемо отримати потужну галузь чи один потужний завод.
І стосовно попереднього виступаючого, я хочу сказати, закон не називається про виробництво, виробництво - це є проблема технології на даному заводі. Завод називається про розвиток автомобільної промисловості в Україні. А промисловість серйозна промисловість - це не одне виробництво, це комплекс виробництв. Це конкуруючі заводи. Тому якщо ми підтримуємо інтереси галузі, а не одного заводу ми не повинні піддаватися солодким промовам лобістів одного підприємства, яке ми всі дуже поважаємо, але навіть один дуже хороший закон не створить потужної галузі, зрештою, що ми маємо сьогодні в Україні от те ми і маємо внаслідок такої політики.
Крім того, крім інтересів галузі, які ми повинні захистити, ми ще повинні захистити інтереси вітчизняного споживача.
Тобто автомобіль - це є народний засіб пересування. і, якщо ми скажемо, що для якоїсь там перспективи чи для розвитку міста чи ще для чогось ми повиннІ залишити всі зусилля держави спрямувати на інтерес одного заводу, то я просто це люди нас просто не зрозуміють.
Я навіть думаю, що тут абсолютно зрозуміла ситуація або ми захищаємо галузь і приймаємо закон, який в інтересах галузі, але жодним чином ми якраз не можемо підтримати закон 3677, тому що це є лобістський закон, він в інтересах тільки одного, я б навіть не сказав виробництва, в інтересах керівників одного підприємства і тих людей, яких вони змогли простимулювати.
Я думаю, що український патріотичний парламент на це просто не здатний. Тому я думаю, що закон 3677 ні "Наша Україна" не підтримує, ні будь-яка інша українська фракція.
І я пропоную цей закон відхилити, а другий закон підняти. Дякую за увагу і переконаний у вашій підтримці. Спасибі.
ГОЛОВА.ШановнІ колеги, розгляд питання завершено. Я в порядку надходження поставлю на голосування проекти.
Прошу уваги.В порядку надходження я ставлю на голосування проект 3677 групи народних депутатів Кармазін та інші, проекту Закону про розвиток автомобільної промисловості України для прийняття за основу. Прошу голосувати.
18:00:56 За - 291
Рішення прийнято.